وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
محوریت قدس شریف، عامل اتحاد وانسجام امت اسلامی و پیروزی مقاومت است
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۱۵:۵۵ 369
ماموستا ابن الخیاط در گفتگو با تقریب:

محوریت قدس شریف، عامل اتحاد وانسجام امت اسلامی و پیروزی مقاومت است

مدیر مدرسه علوم دینی امام شافعی سقز، بیان کرد: جهان اسلام باید با تمام ظرفیت وارد میدان شود و از ملت مظلوم فلسطین حمایت خود را اعلام دارد؛ قدس یکی از شعائر اسلام است و می تواند نماد وحدت امت اسلامی باشد تا جهاد و مقاومت علیه ظلم و ستم در حد توان صورت گیرد.

ماموستا ملا محمود ابن الخیاط مدیر مدرسه علوم دینی امام شافعی سقز در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، قدس شریف را قبله اول مسلمانان و نماد اتحاد وانسجام امت اسلامی دانست و اظهار داشت: بنابر فرموده قرآن کریم بیت المقدس قبله اول مسلمانان جهان و محل عروج پیامبر اسلام(ص) به آسمان می باشد؛ از این جهت چنین مکان مقدسی باید در اختیار مسلمانان باشد، لذا برای حفظ وحدت و انسجام میان امت اسلامی باید از مردم مظلوم فلسطین و قدس دفاع و حمایت کنیم و این وظیفه تمام مسلمین عالم است.

ماموستا ابن الخیاط افزود: هدف از نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان توسط امام راحل(ره) به روز جهانی قدس در واقع این بوده است که تمام مسلمین جهان با حفظ وحدت و انسجام در جهت آزادی کامل قدس شریف از شر صهیونیست ها به عنوان قبله اول مسلمانان حرکت کنند؛ از اینرو رهبر معظم انقلاب فرمودند، مسلمانان حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین که مورد ظلم و ستم صهیونیست ها قرار گرفته اند به هر نحو ممکن اعلام دارند.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که اتحاد مسلمانان باعث تشکیل جبهه مقاومت شده است و تاکنون نیز با قدرت، دفاع مقتدرانه ای از کیان اسلامی انجام داده است؛ اکنون که اسرائیل غاصب با همکاری آمریکای جنایتکار سرزمین فلسطین را غصب و اشغال کرده است، جبهه مقاومت با ممانعت از ادامه روند اشغال گری رژیم صهیونیستی نشان داده است که توانسته در استقلال ملت فلسطین بخوبی تاثیر گذار باشد.

مدیر مدرسه علوم دینی امام شافعی سقز با اشاره به استفاده از ظرفیت رسانه های جهان اسلام در روز قدس، تصریح کرد: باید تمام ظرفیت رسانه ها و فضاهای رسانه ای جمعی مجازی و حقیقی متمرکز بر اشاعه فرهنگ اتحاد و انسجام ملت های مسلمان با ملت مظلوم فلسطین باشند و با تبلیغات و سایر روشهای آگاهی بخشی به جهانیان این همبستگی با ملت فلسطین را به رخ بکشانند.

امام جمعه سقز عنوان کرد: خداوند متعال می فرماید: "انَّ هٰذِهِ أُمَّتُكُم أُمَّةً واحِدَةً وَأَنا رَبُّكُم فَاعبُدونِ" همه مسلمانان با معیارها و مشترکاتی واحد به مانند "کعبه ، قبله ، حج و..." یک امت واحد هستند؛ بنا به فرمایش حضرت امام(ره) باید بیت المقدس را به عنوان محور وحدت قرار داد زیراکه قدس یکی از شعائر اسلام است و می تواد نماد وحدت امت اسلامی باشد تا جهاد علیه ظلم و ستم در حد توان صورت گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: خدواند می فرماید: " وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ" و شما برترید اگر ایمان داشته باشید! جبهه مقاومت باید به حرکت خود ادامه دهد و این مقاومت را حفظ کند تا انشاءالله به پیروزی خواهند رسید و طبق آیه مذکور در جایگاه اعلی قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر