وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ماموستا کریمی: روی محورهای مشترک امت اسلامی از جمله قدس تاکید کنیم
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۰۹:۱۱ 509

ماموستا کریمی: روی محورهای مشترک امت اسلامی از جمله قدس تاکید کنیم

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای قومی مذهبی گفت: یکی از دلایل اهمیت ماه رمضان که در قرآن به آن اشاره شده، وجوب روزه است و هدف اصلی روزه، تقوی است که خود لوازمی دارد و از جمله مراقبت از وحدت است.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا عبدالسلام کریمی، در دومین همایش بین المللی بزرگداشت روز قدس تحت عنوان" آزادی فلسطین، تکلیف امت اسلامی" به تشریح دلایل اهمیت ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: یکی از دلایل اهمیت این ماه مبارک، این است که قرآن کریم در این ماه نازل شده؛ قرآنی که واقعا شفیع و نور است. 

وی افزود:وجوب روزه، دلیل دیگر اهمیت ماه رمضان است که در قرآن به آن اشاره شده است و هدف اصلی روزه، تقوی است که خود لوازمی دارد و از جمله مراقبت از وحدت است. 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای قومی مذهبی اظهار داشت: وظایف ما علماست که روی محورهای مشترک امت اسلامی از جمله قدس تاکید کنیم و این محورها را تبیین کنیم و در مقابل ظالم بایستیم. 

وی تاکید کرد: دین اسلام رو باید جوری تبیین کرد که بشود از آن دفاع عقلانی کرد؛ اکثر آسیب های ما به خاطر عدم تبیین درست و افراط و تفریط است. حال آنکه دین ما دین عقلانیت و دین علم و تشخیص است. 

ماموستا کریمی تصریح کرد: ما باید احساس مسئولیت پذیری را در جامعه ایجاد و از مظلومین دفاع کنیم. 

وی با تاکید بر فلسطین به عنوان موضوع اول جهان اسلام گفت:اگر بخواهیم قدس را از یاد ببریم فردا کعبه هم باید از یاد ببریم چرا که دشمن دست بردار نیست. 

ماموستا کریمی افزود: دشمنان می خواهند، ایران را مانند برخی کشورهای دیگر تجزیه کنند و در همین راستا اخیرا فعالیتهایی را از سوی آنها در کشور و از جمله در مورد ارزش زن شاهد بودیم که باید در مقابل آنها ایستادگی کنیم. آنها شعارهای خود ما را می گیرند و علیه ما استفاده کنند.لذا باید در این زمینه روشنگری و تبیین کنیم.

ارسال نظر