وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ماموستا محمدی: برگزاری اجلاس کشورهای منطقه ای پاسخ محکمی در برابر  گستاخی کشورهای هتاک است
۱۴۰۲/۰۵/۲۳ ۱۴:۰۳ 325

ماموستا محمدی: برگزاری اجلاس کشورهای منطقه ای پاسخ محکمی در برابر گستاخی کشورهای هتاک است

امام‌جمعه دهگلان کردستان با بیان اینکه برگزاری اجلاس های منطقه ای وحدت می‌تواند موجب تقویت و همدلی کشورهای اسلامی شود، گفت: همچنین این اجلاس می‌تواند یک ابزار قوی در برابر کسانی باشد که به ارزش‌های اسلامی توهین می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا عبدالسلام محمدی، امام‌جمعه دهگلان کردستان در حاشیه سومین اجلاس منطقه ای وحدت در ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار تقریب اظهار کرد: تجمع علمای اسلام، اندیشمندان و بزرگان دینی در کنار یکدیگر در قالب اجلاس بین‌المللی وحدت کشورهای اسلامی و بیان ظرفیت‌های کشورهای اسلامی موجب تقویت اتحاد و دوستی بین آنها می‌شود.

وی افزود: برای تقویت اتحاد بین مسلمانان باید بر روی مشترکات تمرکز کرده و از افتراق دوری کرد که موجب دلسردی مسلمانان از یکدیگر می‌شوند.

امام‌جمعه دهگلان کردستان با بیان اینکه برگزاری این اجلاس می‌تواند موجب تقویت و همدلی کشورهای اسلامی شود، ادامه داد: همچنین این اجلاس می‌تواند یک ابزار قوی در برابر کسانی باشد که به ارزش‌های اسلامی توهین می‌کنند.

وی گفت: کشورهای اسلامی می‌توانند در این اجلاس برای صدور فتوا برای تحریم کالاهای مصرفی کشورهای هتاک به مقدسات اسلام هم‌فکری کرده و با این کار خود بزرگترین ضربه را به آنها وارد کنند.

ماموستا محمدی با اشاره به پشت پرده قرآن‌سوزی در غرب خاطرنشان کرد: از آنجایی که اخیرا رابطه ایران با برخی از کشورهای اسلامی نسبت به قبل بهتر شده، کشورهای غربی و دشمنان با راه‌اندازی چنین کارهایی می‌خواهند آتش فتنه را در کشورهای اسلامی شعله‌ور کرده و موجب ایجاد تفرقه در بین آنها شوند.

وی گفت: از آنجایی که غربی‌ها از رسانه برای دشمنی با مسلمانان استفاده می‌کنند ما نیز باید با حضور پررنگ در عرصه رسانه از این طریق آموزه‌های اسلام و قرآن در مورد خانواده، اخلاق، صلح و دوستی را به جهان کفر برسانیم.

ارسال نظر