وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ماموستا عثمان زاده: وجود جریان های افراطی یکی از موانع اتحاد کشورهای اسلامی است
۱۴۰۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۲۵ 351

ماموستا عثمان زاده: وجود جریان های افراطی یکی از موانع اتحاد کشورهای اسلامی است

امام‌جمعه اهل سنت سلماس گفت: یکی از موانع سد راه اتحاد کشورهای اسلامی وجود عقاید افراطی مانند وهابیت، سلفی‌گری و تفکرات داعشی است که با برگزاری اجلاس‌های وحدت باید زمینه نابودی و حذف چنین جریانات و تفکراتی را فراهم کرد. 

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا رحیم عثمان‌زاده امام‌جمعه اهل سنت سلماس در حاشیه سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که چندی پیش در ارومیه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استانهای خبرگزاری تقریب اظهار کرد: برگزاری اجلاس هایی همانند اجلاس منطقه‌ای وحدت می‌تواند گام مثبتی برای هم‌افزایی کشورهای اسلامی ای باشد که ممکن است در برخی موارد، عقاید متفاوتی داشته باشند. 

وی افزود: یکی از موانع سد راه اتحاد کشورهای اسلامی، وجود عقاید افراطی مانند وهابیت، سلفی‌گری و تفکرات داعشی است در همین راستا، برگزاری اجلاس‌های وحدت می‌تواند زمینه نابودی و حذف چنین جریانها و تفکراتی را فراهم کند. 

امام‌جمعه اهل سنت سلماس ادامه داد: تاثیر برگزاری این اجلاس در سطح جهان می‌تواند بسیار وسیع باشد به‌ویژه‌ برگزاری این اجلاس در استانی مانند آذربایجان غربی که رنگین‌کمان ادیان و مذاهب است و مردمان این استان چه شیعه و چه اهل سنت زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر دارند، بنابراین می‌تواند الگوی مناسبی برای کشورهای دیگر باشد. 

وی گفت: حضور برخی از کشورهای اسلامی در این اجلاس خالی بوده است که امیدواریم در اجلاس های آینده شاهد حضور پررنگ آنها باشیم.

ارسال نظر