وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ما به عنوان کشورهای اسلامی نباید در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین سکوت کنیم
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ۱۸:۱۸ 931
رئیس مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در آفریقای جنوبی:

ما به عنوان کشورهای اسلامی نباید در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین سکوت کنیم

رئیس مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در آفریقای جنوبی گفت: خداوند متعال در قرآن بشارت داده است مسلمانان بار دیگر وارد مسجد الاقصی می‌شوند و تمامی مظاهر صهیونیستی را از میان برمی‌دارند و قدس شریف را آزاد می‌کنند. همه ما چشم انتظار هستیم تا چنین روزی محقق شود.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ شعیب بولی رئیس مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در آفریقای جنوبی در وبینار«تحریر القدس» که عصر امروز 16 اسفند از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با حضور شخصیت‌های برجسته جهان اسلام برگزار شد، ضمن تشکر از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به خاطر برگزاری این وبینار اظهار داشت: وقتی  به مسئله فلسطین از منظر ملی گرایی اسرائیلی و فلسطینی نگاه می‌کنیم، سرشار از تعصب و تبعیض است و از سوی دیگر از منظر کسانی که تاریخ را به نگارش در آورده اند، این مسئله ریشه های ایدئولوژیک دارد. به طور مثال یهودیان ادعا می‌کنند که اجداد آنان به بنی اسرائیل می‌رسد در حالی که فلسطینیان معتقدند اجداد آنها به گروه ها و قبایل مختلفی که در این منطقه ساکن بوده‌اند برمی گردد.

وی به تاریخ جنگ‌ها و حکومت های مختلف در منطقه فلسطین و بیت المقدس اشاره کرد و گفت: طی تاریخ 600 ساله این منطقه  بیت المقدس بیش از 50 بار مورد حمله قرار گرفت و 45 بار فتح شد.

رئیس مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در آفریقای جنوبی با اشاره به جنگ های رخ داده در فلسطین اظهار کرد: اولین بار در سال 638 مسلمانان در زمان خلیفه دوم عمر ابن خطاب فلسطین را فتح کردند، سپس 60 سال بعد گنبد مقدس آن توسط مسلمانان ساخته شد و در زمان حکومت از آن مسلمانان بود که یهودیان هم  مجاز بودند در این منطقه به زندگی و عبادت بپردازند.

شیخ بولی با اشاره به جنگ های صلیبی مسیحیان و سپس جنگ های عثمانی ها گفت: آیا ما به عنوان کشورهای اسلامی باید سکوت کنیم و صرفا نظاره‌گر خشونت و اتفاقات حال حاضر توسط صهیونیست ها باشیم؟

رئیس مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در آفریقای جنوبی با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن کریم بارها نسبت به هویت قوم واقعی بنی اسرائیل هشدار داده بود، اظهار کرد: اما ما شاهد بوده ایم که آنان همواره از اطاعت خداوند متعال سرباز می‌زنند.

وی گفت: مفسران قرآنی می‌گویند که سرکشی یهودیان به سرزمین بیت المقدس دوبار در تاریخ اتفاق افتاده است، یک بار در زمان پیامبر(ص) و بار دیگر در زمان حال که همواره خیل عظیمی از زنان و مردان مظلوم مورد حمله آنان قرار دارند.

شیخ شعیب بولی در پایان گفت: خداوند متعال در قرآن بشارت داده است مسلمانان بار دیگر وارد مسجد الاقصی می‌شوند و تمامی مظاهر صهیونیستی را از میان برمی‌دارند و قدس شریف را آزاد می‌کنند. همه ما چشم انتظار هستیم تا چنین روزی محقق شود.

ارسال نظر