وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
قرآن کریم، انسان‌ها را به تبادل اندیشه‌ها فرامی‌خواند
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۰۸:۴۷ 307
امام جماعت اهل سنت شهر گله دار استان فارس:

قرآن کریم، انسان‌ها را به تبادل اندیشه‌ها فرامی‌خواند

شیخ منصور حسینی، امام جماعت اهل سنت شهر گله دار استان فارس گفت: قرآن کریم انسان‌ها را به گفت‌و گو و تبادل اندیشه‌ها فرامی‌خواند تا زمینه برای دگرپذیری و همگرایی هموار شود و وحدت اسلامی مهیا گردد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ منصور حسینی، امام جماعت اهل سنت شهر گله دار استان فارس، در دومین روز از سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی تصریح کرد: برای تحقق تقریب، نیازمند به اخلاق اسلامی و احترام متقابل میان مذاهب اسلامی هستیم. 

وی در این باره تصریح کرد: قرآن کریم انسان‌ها را به گفت‌و گو و تبادل اندیشه‌ها فرامی‌خواند تا زمینه برای دگرپذیری و همگرایی هموار شود و وحدت اسلامی مهیا گردد.

حسینی با بیان این که رفتار ناشایست با مردم و توهین به یکدیگر به خشونت، جنگ و خونریزی می‌انجامد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکیدکرده اند که اهانت به مقدسات یکدیگر خط قرمز ماست.

وی با بیان این که علمای شیعه و سنی در برخی از اصول و فروع با یکدیگر اختلاف دارند، تصریح کرد: این اختلاف به معنای دشمنی نیست.

وی با بیان این که اختلاف داشتن به معنای مخالفت ورزیدن نیست، گفت: اختلاف نظر، اختلاف در گویش و نژاد طبیعی است و خداوند از انسان‌ها نخواسته که مانند یکدیگر باشند.

امام جماعت اهل سنت شهر گله دار استان فارس در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در منطقه ما ارتباط محکمی میان شیعه و سنی برقرار است و مردم در غم و شادی یکدیگر شریک هستند.

وی تصریح کرد: اگر فرد یا روحانی اشتباه کند و یا سخنی بگوید که مورد بهره‌برداری دشمنان وحدت قرار گیرد، همه ما ناصح امین هستیم و جلوی ایجاد تفرقه را می‌گیریم.

ارسال نظر