وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
قدس نه تنها یک نماد مقدس بلکه محور وحدت است/روح مقاومت دستهای ناپاک ایادی کفر را ناکام خواهد گذاشت
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۰۸:۲۴ 87
ماموستا مبارکشاهی:

قدس نه تنها یک نماد مقدس بلکه محور وحدت است/روح مقاومت دستهای ناپاک ایادی کفر را ناکام خواهد گذاشت

امام جمعه نودشه اظهار داشت: قدس و غزه خط مقدم و نقطه مرکزی ارزش‌های اسلامی هستند؛ با غصب قدس، این نقطه مرکزی از بین می‌رود و مسلمانان یکی از وزنه‌های اعتقادی خود را از دست خواهند داد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، "ماموستا احمد مبارکشاهی" امام جمعه نودشه در وبینار طوفان الاقصی12 با عنوان "فلسطین محور اتحاد جهان اسلام" که به همت معاونت ایران مجمع تقریب برگزار شد، اظهار داشت: دنیای اسلام امروز دچار درد و مسئله بزرگی است که همه ما را آزار می‌دهد.

وی با بیان این مطلب تأکید کرد:همه ما وظیفه داریم، در قبال رویدادهای غزه کوتاه نیاییم و جامعه خود را در مقابل جنایتهای رژیم صهیونیستی تبیین و روشنگری کنیم.

ماموستا مبارکشاهی تصریح کرد: فلسطین زادگاه پیامبران و شهیدان و جولانگاه مجاهدان بسیاری در طول تاریخ، قدس اول قبله مسلمانان، سومین حرم مقدس، جایگاه معراج پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و نقطه آغاز هویت مسلمانان در صدر اسلام است؛ بنابراین غصب آن ربودن بخش مهمی از هویت اسلامی ما و ایجاد شکاف در صفوف ماست.

وی تأکید کرد:قدس محور وحدت مسلمانان و قبله اول آنها بوده است؛ قبله در اسلام محوری است که به مسلمانان وحدت رویه می‌دهد و همه آنها را به سمت خداوند متعال متمایل می کند و به اعتقاد که امری درونی است، در خارج از ذهن واقعیت می‌بخشد؛ پس قدس نه تنها یک نماد مقدس بلکه محور وحدت است و حال این قبله نخست در معرض بلعیدن است. 

امام جمعه نودشه خاطرنشان کرد: در تاریخ بشریت هیچ ملتی همانند ملت فلسطین مورد ظلم آشکار قرار نگرفته‌اند، ظلمی که قدرتهای دروغین به نام حقوق بشر به صورت آشکار از آن حمایت می کنند؛ ملتی که خاک و سرزمینشان به غارت رفته و آواره شان کرده‌اند را  شهید می کنند؛ از آن سو مجامع حقوقی مدعی حقوق بشر این جناتیها را می بینند و تأیید می‌کنند.

وی افزود: فلسطین و غزه نماد مظلومیت و در عین حال نماد هویت فلسطین و تمام مسلمانان هستند که با بلعیدن آن می خواهند هویت یک ملت را نابود کنند؛ پس  بر ما لازم است، این هویت را حفظ کنیم؛ چرا که قدس بخشی از هویت همه ما مسلمانان است.

ماموستا مبارکشاهی  گفت: قدس و غزه خط مقدم و نقطه مرکزی ارزش‌های اسلامی هستند؛ با غصب قدس، این نقطه مرکزی از بین می‌رود و مسلمانان یکی از وزنه‌های اعتقادی خود را از دست خواهند داد و بخشی از وحدت رویه ما نیز از بین می‌رود.

وی افزود: اگر قدس فتح شود، باید منتطر باشیم تا در آینده‌ای نه چندان دور دیگر سرحدات اسلامی همچون مکه و مدینه نیز عرصه تاخت و تاز صهیونیستهایی که نه فقط با قدس و اسلام، بلکه با تمامیت اسلام کار دارند، می‌شود.

امام جمعه نودشه خاطرنشان کرد: ما مسلمانان باید بر ظلم ستیزی خود و دفاع از مظلوم تلاش کنیم؛ دفاع از قدس دفاع از مظلومیت یک ملت است و  اگر به داد فریاد مردم مظلوم فلسطین نرسیم، روزی خواهد رسید که صهیونیزم با ایجاد تفرقه و تشتت به سراغ تک تک کشورهای اسلامی خواهد رفت و تمام مکان‌های مقدس و پایخت این کشورها را غصب خواهد کرد.

وی تأکید کرد: مقاومت تنها راه نجات ملت فلسطین و مردم مسلمان است. آنچه که دستهای ناپاک ایادی کفر را ناکام خواهد گذاشت، روح مقاومت و پایداری است که امروز مردم شریف و عزیز غزه آن را انجام داده و همه ما مردم مسلمان و دولتهای اسلامی باید با هم از هر فکر و مذهبی که هستیم، با تمام امکانات موجود مانند کوهی محکم پشت سر مردم فلسطین و غزه بایستیم و از جنایتهای صیهونیستها اعلام انزجار کنیم.

ماموستا مبارک شاهی در پایان گفت: یکی از مسائل مهمی که نیاز است، در جامعه امروز به آن بپردازیم، به خصوص از جانب کسانی که منبر در دست دارند، تبیین اوضاع فعلی و وضعیت یهود و جنایتهای آنها در طول تاریخ است.

ارسال نظر