وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
عیادت قائم مقام و معاون ایران مجمع تقریب از رزمنده دلاور دوران دفاع مقدس
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۱۲:۵۶ 617

عیادت قائم مقام و معاون ایران مجمع تقریب از رزمنده دلاور دوران دفاع مقدس

حجت الاسلام و المسلمین سید موسی موسوی قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و محسن مسچی معاون ایران و مشاور دبیرکل مجمع تقریب به عیادت حاج حسن رستگار پناه از رزمندگان دوران دفاع مقدس خطه کردستان رفتند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید موسی موسوی قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و محسن مسچی معاون ایران و مشاور دبیرکل مجمع تقریب، عصر چهارشنبه در کردستان،  ضمن  دیدار با حاج حسن رستگار پناه از رزمندگان دلاور دوران دفاع مقدس در بیمارستان محل بستری ایشان با وی پیرامون خاطرات و اقدامات گذشته به بحث و گفتگو پرداختند.

در این دیدار که سردار فدوی و سردار هاشمی نیز حضور داشتند، به پاس چهل سال مجاهدت و فداکاری های سردار رستگار پناه در مناطق اهل سنت ایران  خصوصا کردستان و تقدیر ازخط مشی تقریبی و وحدت آفرین این سردار دلاور، لوح طلائی یادمان و سپاس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به ایشان اهدا شد. 

گفتنی است، سردار حسن رستگارپناه از همرزمان شهید محمد بروجردی، سابقه فرماندهی سپاه کردستان را در کارنامه  خود داشته و حضور بیست ساله ایشان در مناطق کرد نشین سبب شده است تا از سیاست‌ها، تدابیر و برنامه‌های نیروهای مسلح برای برقراری امنیت و خنثی سازی فعالیت‌های غیر قانونی احزاب و گروه‌های تجزیه‌طلب اطلاع کافی داشته باشد.

شایان ذکر است، کتاب تاریخ شفاهی سردار «حسن رستگارپناه» به کوشش «رضا صادقی» دو سال پیش در 447 صفحه تنظیم و توسط «مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس» منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب  در 12 فصل شامل «فعالیت‌های انقلابی تا مأمور شدن به کردستان»، «مذاکره هیئت حسن نیت با احزاب و گروه‌ها»، «مسئولیت‌ها در کردستان تا آغاز حمله عراق»، «قرارگاه عملیاتی شمال کردستان تا فرماندهی سپاه مریوان»، «مدیریت بحران در کردستان»، «حوادث سال‌های 1360 و 1361 در کردستان»، «از تاسیس تیپ قدس تا مسئولیت واحد عملیات سپاه کردستان»، «احداث پایگاه‌های نظامی در کردستان»، «لزوم توازن اقدامات عمرانی ـ خدماتی با اقدامات نظامی»، «فرماندهان سپاه استان کردستان»، «فرماندهان قرار حمزه سیدالشهدا (ص)» و «گروه‌های نوظهور و بحران‌های جدید کردستان» تنظیم شده است.

ارسال نظر