وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
عدم حمایت از فلسطین، دشمنان را برای اشغالگری جسورتر می کند
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۰۹:۰۶ 1258
دکتر فرانک قدسی:

عدم حمایت از فلسطین، دشمنان را برای اشغالگری جسورتر می کند

استادیار دانشگاه فرهنگیان کردستان تأکید کرد: عدم حمایت کشورهای اسلامی از فلسطین دشمنان را بر چپاول دیگر کشورهای اسلامی جسورتر می کند.  

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر فرانک قدسی، استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، عصر شنبه 10 اردیبهشت در وبینار «قدس؛ محور وحدت ادیان و مذاهب» که به همت معاونت امور ایران مجمع تقریب برگزار شد، اظهار داشت: در 16 مرداد 1358 حضرت امام خمینی (ره) در پیامی سرنوشت ساز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کرده و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران حرکتی شکوهمند در عرصه تحولات سیاسی بود که با انتخاب روز قدس از سوی امام خمینی (ره) نشان داد که انقلاب اسلامی فراملی است و جهانی می اندیشد.
 
قدسی هدف از نامگذاری روز قدس را کوتاه کردن دست اسرائیل از سرزمین فلسطین، هشدار به ابرقدرت ها، بیداری جهان اسلام و بسیج عمومی با استفاده از ایمان و قدرت اسلام عنوان کرد و گفت: از همان تاریخ تا کنون روز قدس روز انزجار و نفرت از توطئه های استکبار و روز تجلی همبستگی مسلمانان جهان اسلام شد.
 
وی ادامه داد: از سال 58 به بعد با حمایت های ایران و بیداری جهان اسلام مبارزین فلسطینی جان تازه ای گرفته و همچنان پایبند به جهاد و مقاومت هستند.
 
استادیار دانشگاه فرهنگیان کردستان با اشاره به اهمیت بیت المقدس خاطرنشان کرد: بیت المقدس با قدمت تاریخی خود برای مسلمانان حائز اهمیت است زیرا در میان ادیان الهی یعنی اسلام، یهودیت و مسیحیت جایگاه خاصی دارد و سرزمین انبیاست. از لحاظ فرهنگی نیز همه فلسطینیان بر حفظ هویت اسلامی  و عربی بیت المقدس متفق القول هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: قدس قبله اول مسلمین است و مسلمانان عِرق خاصی به قبله اول خود دارند. از سوی دیگر قدس معراجگاه پیامبر اسلام (ص) است. قدس سرزمین نبوت است که 5 بار در قرآن، در زندگی حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی (ع)، داستان سلیمان و سبا و معراج پیامبر اسلام (ص) توصیف شده است. بنابراین از لحاظ تاریخی برای مسلمانان مهم است.
 
وی به دلایل ایران برای دفاع از فلسطین اشاره کرد و گفت: اولین دلیل آنست که ایران کشوری اسلامی است و با توجه به جهان بینی اسلامی، جامعه اسلامی پیکره واحدی است و مبنای آن ایمان و اعتقادات مسلمانان است. مسلمانان در هر جا که باشند بر اساس ایمان و اعتقاد به هم پیوند می خورند و این همبستگی موجب تعاون اسلامی می شود. آنچه مسلم است اسرائیل غاصب است و اشغال فلسطین تهدیدی برای همه کشورهای اسلامی است بنابراین این مشکل مربوط به همه کشورهای اسلامی می شود.
 
وی افزود: دلیل دوم اینکه رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس سیاست های آن تهاجمی بوده و قصد تشکیل اسرائیل بزرگ را از نیل تا فرات دارد. لذا در صورت تحقق این هدف مرزهای ایران اسلامی نیز در خطر خواهد بود.
 
وی درباره دلیل سوم نیز گفت: اصول و قوانین جمهوری اسلامی برگرفته از اصول و مبانی اسلام است پس جهاد فی سبیل الله و مبارزه با ظلم و ستم از اهداف انقلاب اسلامی است که هنوز هم روی آن مصرّ است.
 
قدسی خاطرنشان کرد: مسلمانان امت واحده و دارای سرنوشت مشترک هستند. اما سلطه گران برای دستیابی به اهدافشان در صدد تفرقه بین مسلمانان هستند. لذا عدم حمایت کشورهای اسلامی از فلسطین دشمنان را بر چپاول دیگر کشورهای اسلامی جسورتر می کند.
 
وی در پایان تأکید کرد: مسلمانان برای حمایت از فلسطین هرساله با زبان روزه در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند و فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی را سر می دهند. مسلمانان می خواهند دنیا بداند که هرگونه حرکت ظالمانه و سلطه گری بر ممالک اسلامی را محکوم می کنند.

ارسال نظر