وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از نظر عقل و عرف قابل پذیرش نیست
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ۰۸:۳۶ 73
آیت الله رحمانی فرد:

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از نظر عقل و عرف قابل پذیرش نیست

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: صهیونیست ها مظهر همه زشتی ها هستند، حال اگر کشوری بخواهد روابطش را حتی در بعد سیاسی با قوم یهود و صهیونیستها که دشمن ترین دشمنان قرآن و مسلمانانند عادی کند، هم از نگاه عٌقلا، هم از نگاه عرف قطعاً پذیرفته نیست.  

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله علی رحمانی‌فرد سبزواری، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم امروز جمعه در وبینار هشتم سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سخنانی با موضوع "تحقیر عادی سازی روابط با قوم یهود و اسرائیل" گفت: این مسئله را می توانیم در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بدهیم؛ مسئله اول این است که اصولاً جامعه اسلامی باید برخوردار از وقار  کبریایی باشد، یعنی اینکه مسلمانان در روابط اجتماعی باید طوری با دیگران معامله کنند که دیگران بفهمند اینها از اهل معصیت و گناه و انحراف خوششان نمی آید.
 
وی افزود: اگر جامعه ما، بازاریان، پیشه وران، کسبه، افراد عادی طوری رفتار کنند که ارباب رجوع یا کسانی که با آنها تعامل دارند، بفهمند که اینها از اهل معصیت متنفرند و انسان منحرف را دوست ندارند، قطعاً در تربیت جامعه بسیار مهم بوده و نقش اساسی دارد.
 
استاد حوزه علمیه قم علت نابسامان شدن وضع جامعه کنونی از نظر بد حجابی و بی حجابی را نبودن وقار  کبریایی در جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: آن وقار و کبریایی که باید یک مسلمان مؤمن داشته باشد را ندارد.
 
آیت الله رحمانی فرد در رابطه با عادی سازی روابط قوم یهود که برخی از کشورهای عربی و کشورهای اسلامی در پیش گرفته اند، خاطرنشان کرد: عادی سازی به این معناست که رابطه با اسرائیل مثل رابطه با یک کشور دیگر اسلامی جلوه داده شود، آنها می گویند چه اشکالی دارد؟ ما همانطور که با کشورهای اسلامی ارتباط داریم با یهودیان و بنی اسرائیل هم رابطه داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: در قرآن کریم 73 آیه مربوط به بنی اسرائیل یعنی قوم یهود و اسرائیل فعلی وجود دارد. اسرائیل لقب حضرت یعقوب پیامبر است که دلیل نامیدن بنی اسرائیل ریشه تاریخی دارد، قرآن کریم 15 ویژگی برای دولت بنی اسرائیل و دولت یهود بیان کرده که این می رساند که عادی سازی از نگاه قرآن با آنان، گناه و حرام است.
 
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: عادی سازی با مؤمنان شاید امری بسیار بجا و زیبنده و مستحب باشد و باید بر اساس مهر، محبت، فداکاری و دوستی باشد اما عادی سازی با سایر فرقی که به سمت انحراف رفته اند، متفاوت است. یک گروه اهل فسق هستند، یک گروه اهل کفر هستند و یک گروه هم از اهل کفر و فسق بالاتر؛ خداوند می فرماید: «لتجدن اشد الناس عداوه للذین امنوا الیهود» قوم یهود شدیدترین دشمنی را با مسلمانان دارند، به هر حال روابط نباید یکسان باشد.
 
وی افزود: روابط جامعه اسلامی با یکدیگر باید عادی و براساس محبت باشد اما تعامل با اهل فسق باید براساس کبریایی و وقار باشد یعنی به گونه ای باشد که فرزندان مؤمنان جامعه بفهمند که بزرگان و مؤمنان از کردار انحرافی متنفرند ولی در تعامل با کافر، قرآن کریم می فرماید: کافران و اهل کتاب را به عنوان دوست نگیرید نه اینکه با آنها بجنگید، اینان را اولیا خود اتخاذ نکنید، با اینهایی که دین شما را به مسخره می گیرند،   دوست نشوید. یعنی همین رابطه عادی و دوستانه را نداشته باشید.
 
آیت الله رحمانی فرد خاطرنشان کرد: تبلیغ در قرآن دو بُعدی است؛ یک بُعد تبلیغ هدایت جامعه است به سوی حق که این بُعد اساسی و رکنی تبلیغ است اما یک بُعد دیگر تبلیغ تحقیر، تحقیر ظالم، تحقیر کافر، تحقیر منافق، تحقیر شرک، تحقیر فسق، تحقیر عهدشکنی، تحقیر شیطنت و تحقیر ظلم است. 
 
 وی در مورد قوم یهود و صهیونیسم نیز گفت: تمام ویژگیهای زشتی که  شیطان متصف به آن است در صهیونیستها جمع است، یعنی در قوم صهیونیسم که حکومت اسرائیل را قبضه کرده اند تمام ویژگیهای زشت وجود دارد، اینها مظهر همه زشتی ها هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آیات قرآن استفاده می شود که قوم یهود، قوم بنی اسرائیل و صهیونیستها دشمن انسانیت و دشمن حق هستند، اینها باطن خود را در لباس حق می پوشانند و هیچگاه زیر بار حق نمی روند.

ارسال نظر