وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
عادی سازی روابط با اسرائیل، ظلم به مسلمانان و مقاومت است
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ۰۹:۰۹ 84

عادی سازی روابط با اسرائیل، ظلم به مسلمانان و مقاومت است

آیت الله سید میرتقی حسینی گرگانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: «کسانی که با اسرائیل سازش می‌کنند، به صورت غیر مستقیم خود را در برابر مقاومت قرار می‌دهند».

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله سید میرتقی حسینی گرگانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در وبینار سی‌و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: یکی از مباحث دردآوری که در جامعه اسلامی ما اتفاق افتاده، مسئله روابط بین برخی از کشورهای اسلامی با دولت غاصب و کودک‌کش اسرائیل است.

وی در این باره تصریح کرد: رابطه کشورهای اسلامی با رژیم غاصب اسرائیل به معنای به رسمیت شناختن این رژیم و انکار هر ظلم و تنشی از سوی آن است.

آیت‌الله گرگانی عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را ظلم به کشورهای اسلامی، مسلمانان، جامعه اسلامی و در یک کلام مقاومت توصیف کرد و افزود: «کسانی که با اسرائیل سازش می‌کنند، به صورت غیر مستقیم خود را در برابر مقاومت قرار می‌دهند، در حالی که عزت برخی از این کشورها در سایه مقاومت است».

وی خاطرنشان کرد: «این مقاومت است که آمریکا را از منطقه، عراق، سوریه بیرون کرده و داعش و جبهه‌هایی مانند النصرة را سرکوب کرده و قدرت جهان اسلام را در مقابل ستمگران نشان داده است».

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با بیان این که کسانی که می‌خواهند با اسرائیل ارتباط برقرار کنند، به نوعی می‌خواهند عزت خود را از ناحیه اسرائیل کسب کنند، گفت: قرآن در برخی از آیات می‌فرماید: «ان العزه لله و لرسوله وللمومنین».

وی با بیان این که برخی از علما در برخی از کشورها که در گذشته ارتباط با اسرائیل را نهی می‌کردند، اکنون اجازه عادی سازی و ارتباط با این رژیم را داده‌اند، تصریح کرد: در فقه، قانونی داریم که تمام فقهای اسلام به آن قاعده متفق هستند که برگرفته از این آیه مبارکه است( ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا). 

آیت الله گرگانی ادامه داد که فقها با استناد به این حدیث شریف پیامبر(ص) که می‌فرماید (الاسلام یعلو و لا یعلی علیه) و این آیه مبارکه  (ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا) تصریح کرده‌اند که خداوند متعال هیچگاه در هیچ شرایط و زمانی برای کفار قدرت و غلبه را بر مسلمین جعل نکرده و قرار نداده است.

وی در ادامه اظهار داشت: «یکی از اموری که برای جامعه دینی بسیار خطرناک است و خطرش جامعه دینی، مباحث اجتماعی، مباحث دینی، مباحث اقتصادی و عزت جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، ذلت برخی از علما و دانشمندان است». 

این عالم مسلمان با بیان این که پیامبر می‌فرماید: «خطرناکترین مسئله برای جامعه دینی، ذلت و لغزش علما و دانشوران جهان اسلام است»، تصریح کرد:« صدور فتوای اجازه ارتباط برقرار کردن با اسرائیل و مصالحه با این رژیم از لغزش‌هایی است که پیامبر(ص) اسلام بارها بر آن تاکید فرموده اند».

ارسال نظر