وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ضرورت حمایتهای مالی دولتها و کشورهای اسلامی از مردم فلسطین
۱۴۰۲/۰۹/۰۸ ۰۸:۱۶ 130
مشاور مدیر حوزه های علمیه:

ضرورت حمایتهای مالی دولتها و کشورهای اسلامی از مردم فلسطین

مشاور مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: طبق آیات قرآن، بر مسلمانان و دولتهای اسلامی واجب است، برای حمایت از مردم فلسطین به پا خیزند و پیکار کنند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر "محمد حسن زمانی" مشاور مدیر حوزه های علمیه در تعامل مذاهب اسلامی، در وبینار«فلسطین محور وحدت جهان اسلام» که به همت معاونت ایران مجمع تقریب برگزار شد، به ارتباط طوفان الاقصی با پنج اصل قرآنی اشاره کرد و اظهار داشت: اصل اول این است که اگر چه دفاع از همه سرزمین های اسلامی و نجات آنان از دست کفار یک واجب شرعی است، اما بیت المقدس دو ویژگی فوق العاده دارد، اول اینکه قبله اول مسلمانان بوده و دوم اینکه پایگاه سفر معراج پیامبر(ص) است و خداوند آن را مبارک گردانیده است.

وی ادامه داد:اصل دیگر وجوب پیکار و قتال برای مردم فلسطین است؛ خداوند در سوره حج، اذن جهاد داده است، به مسلمانانی که مورد ظلم قرار گرفته و به ناحق از سرزمین خود خارج شده اند.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: تاکنون در تاریخ اسلام اشغالی به این گستردگی را شاهد نبوده‌ایم که پنج میلیون مسلمان در طول 75 سال از سرزمین خود اخراج شوند؛ پس مهمترین مصداق آیه شریفه قرآن در مورد کسانی که از سرزمین خود ناعادلانه اخراج شده اند، مردم فلسطین هستند.

حجت الاسلام زمانی با بیان این مطلب، افزود: پس نه تنها مردم فلسطین باید مبارزه می‌کردند و آوارگان باید به کشور خود باز می‌گشتند، بلکه تکلیف دومی هم دارند و آن اینکه طبق آیه قرآن کریم، صهیونیستهای متجاوز را باید از سرزمین اسلامی خود بیرون برانند. 

مشاور مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: اصل چهارمی که بر بقیه مسلمانان و دولتهای اسلامی واجب است، این است که  برای حمایت از مردم فلسطین به پا خیزند و پیکار کنند و بجنگند. 

وی خاطرنشان کرد: اصل بعدی وجوب حمایتهای مالی دولتها و کشورهای اسلامی از مردم فلسطین و حتی از بیت المال است چرا که اینها برای نصرت خدا به پا خواسته اند و می‌خواهند دین خدا را یاری کنند.

ارسال نظر