وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شورای امنیت برای تصمیم‌گیری درمورد غزه فلج شده است
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۱:۳۵ 126
دبیرکل سازمان ملل متحد:

شورای امنیت برای تصمیم‌گیری درمورد غزه فلج شده است

دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز تاسف نسبت به شکست شورای امنیت سازمان ملل در برقراری آتش‌بس در نوار غزه، اختلافاتی که این سازمان جهانی را فلج کرده است را محکوم کرد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آنتونیو گوترش در سخنرانی خود در نشست دوحه در قطر گفت که تفرقه‌های جغرافیایی-راهبردی، شورای امنیت را فلج کرده و این تفرقه‌ها، راه‌حل‌ها برای حل و فصل جنگ اسرائیل و حماس را تحت‌الشعاع قرار داده است.
 
دبیرکل سازمان ملل متحد دو روز پس از اینکه وتوی آمریکا مانع از تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه شد، گفت: «اقتدار و اعتبار این سازمان به دلیل تاخیر در پاسخ به تجاوزات اسرائیل ضعیف شده است.»
 
وی افزود: «من بار دیگر درخواست خود را برای اعلام آتش‌بس بشردوستانه تکرار کردم. متاسفانه شورای امنیت نتوانست این کار را انجام دهد. من قول می‌دهم که تسلیم نمی‌شوم.»
 
دبیرکل سازمان ملل به ‌تازگی ماده ۹۹ منشور این سازمان را که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد، فعال کرد تا از این طریق «هر مساله‌ای که به نظر وی ممکن است حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر بیندازد را در کانون توجه و اولویت شورای امنیت قرار دهد.»

ارسال نظر