وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سفر دبیرکل مجمع تقریب به ترکیه/ بررسی نقش آنکارا در توسعه فعالیتهای تقریبی
۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ۱۵:۱۸ 902

سفر دبیرکل مجمع تقریب به ترکیه/ بررسی نقش آنکارا در توسعه فعالیتهای تقریبی

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری روز چهارشنبه با استقبال رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه وارد آنکارا شد.

وی چهارشنبه شب با حسن بیدمز رئیس مؤسسه تحقیقاتی وحدت اسلامی دیدار و در خصوص چارچوب همکاریهای دوجانبه  با مجمع تقریب بحث و گفتگو کردند.

دکتر شهریاری از فعالیتها و اقدامات این مؤسسه اسلامی به خصوص فعالیتهایی که در دوره کرونا و با برگزاری وبینارها داشته است، قدردانی و  ابراز امیدواری کرد، چارچوب همکاری این مؤسسه با مجمع تقریب بیشتر شود.

گفتنی است، مؤسسه تحقیقات وحدت اسلامی چندین سال است که در ترکیه شکل گرفته است و برگزاری کنفرانس وحدت و وبینارهای مرتبط با چالشهای جهان اسلام و ...را در دستور کار دارد.

برگزاری کنفرانس امت واحده  با موضوع نحوه شکل گیری امت واحده،  چالشهای تقریب و ... کنفرانسی است که این مؤسسه برگزار کرده و از دکتر شهریاری برای حضور و سخنرانی در آن دعوت به عمل آورده است.

دکتر شهریاری روز پنج شنبه  با محمد فرازمند سفیر ایران در ترکیه و همکاران وی در سفارت دیدار و گفتگو کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری ضمن برشمردن برنامه های مجمع تقریب در حوزه وحدت اسلامی،  به نقش ترکیه در توسعه فعالیتهای تقریبی اشاره کرد و از اهمیت ترکیه و نهادها و مؤسسات دینی آن  و شخصیتها  و ...در توسعه همکاریها در حوزه وحدت اسلامی سخن راند.

در این دیدار مقرر شد، مجمع جهانی تقریب با همکاری سفارت ایران در ترکیه و رایزنی فرهنگی ایران در این کشور به توسعه فعالیتهای تقریبی در ترکیه نگاه جدیدی داشته باشند و از فعالیتهای جدید در این حوزه حمایت به عمل آید.

ارسال نظر