وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
زنان فلسطینی به فرزندان خود درس مقاومت و شجاعت می‌آموزند
۱۴۰۲/۰۹/۲۵ ۱۳:۴۴ 217
فعال فرهنگی از نیجریه:

زنان فلسطینی به فرزندان خود درس مقاومت و شجاعت می‌آموزند

فعال فرهنگی از نیجریه تأکید کرد: زنان فلسطینی بودند که روحیه مقاومت را تقویت کردند و گفتند، نباید در برابر رژیم صهیونیستی کوتاه آمد. آنها به فرزندانشان درس مقاومت و شجاعت می‌آموزند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، " آسیه علیو" فعال فرهنگی از نیجریه، در وبینار طوفان الاقصی8 با عنوان «نقش بانوان در مقاومت اسلامی و فلسطین» که به همت معاونت ایران مجمع تقریب برگزار شد، اظهار داشت: زنان در طول تاریخ تا کنون نقشهای مهمی در جامعه ایفا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: وقتی پیامبر اکرم(ص) شروع به دعوت مردم به دین اسلام کرد، حضرت خدیجه(س) همسر بزرگوار ایشان به عنوان زن در پشت صحنه کمک زیادی به آن حضرت کرد.اگر حضرت خدیجه (س) و مال و ثروت و فداکاری ایشان نبود، پیامبر(ص) به این موفقیت نمی رسید.

علیو افزود: همچنین حضرت زهرا برای اینکه راه ولایت، راه دین و  راه سعادت را به ما بفهمانند، در کنار امام علی(ع) قرار گرفت. همچنین اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می ماند.

وی خاطرنشان کرد: نقش زنان بیشتر در پشت صحنه است؛ زیرا زنها مربی و پرورش دهنده هستند.وقتی که مردی بزرگ می‌شود، خادم دین و مردم شود، این زن بوده است که چنین مردی را در دامان خود تربیت کرده است تا از مردان بزرگ شود.

فعال فرهنگی نیجریه تصریح کرد:در این دهها سال گذشته که رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها تجاوز می‌کند، می‌ بینیم که زنها نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند که اگر نقش آنها نبود این موفقیتها علیه رژیم صهیونیستی در فلسطین حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: وقتی زن فلسطینی مقاومت می‌ کند، به فرزند و همسرش و به جامعه روحیه می‌دهد و این باعث تقویت روحیه مقاومت علیه دشمنان اسلام می‌شود.

علیو تصریح کرد: یک زن همه دارایی‌های خود اعم از پدر و مادر و فرزند، همسر و خانه خود را از دست داده است، ولی باز خدا را شکر می‌کند و می‌گوید، همه اینها فدای امام حسین(ع) چرا که می‌داند ظلم و ستمی که بر امام حسین(ع) و یارانش در کربلا وارد شده است، خیلی بیشتر از ستمی است که این روزها بر فلسطینی‌ها روا داشته می‌شود و این زن با یاد خاطره عاشورا آرام می‌شود و فرزندش را فدای شهدای عاشورا می‌کند.

وی افزود: وقتی مقاومت موفق می‌شود، اقداماتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد، زنهایی را می‌بینیم که شیرینی پخش می‌کنند که این اقدام هم رژیم صهیونیستی را خشمگین می کند و هم به مقاومت روحیه می‌دهد.

فعال فرهنگی نیجریه اضافه کرد: زنهایی که از اسارت آزاد می شوند را می‌بینیم که با کمال آرامش و عزت سخن می‌گویند و از حماس و تمام کسانی که برای این جنگ و برای پیروزی علیه دشمنانشان تلاش می کنند، تشکر می کنند.

وی تأکید کرد: زنها بودند که این روحیه مقاومت را تقویت کردند و گفتند نباید در برابر رژیم صهیونیستی کوتاه آمد. آنها به فرزندانشان درس مقاومت و شجاعت می‌آموزند.

علیو در پایان گفت: دعا می‌کنیم خداوند زنان فلسطین و تمام زنان مقاومت را در تمام کشورهای اسلامی استوار و محکم باشند و خداوند از آنها محافظت کند تا  روحیه شادی و آرامش و مقاومت را در آنها زیاد کند و خستگی ناپذیر باشند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر