وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
روز قدس پیام‌آور وحدت مسلمانان جهان در برابر اشغال‌گری رژیم صهیونیستی است
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۰۸:۳۴ 1016
وبینار «قدس محور وحدت و حیات اسلام»

روز قدس پیام‌آور وحدت مسلمانان جهان در برابر اشغال‌گری رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، دکتر جاهده تکیه خواه، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کردستان، عصر امروز دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 در وبینار «قدس، محور وحدت و حیات اسلام» که به همت معاونت ایران – امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها نشانگر پیروزی جنبش اسلامی در ایران است، بلکه نویدبخش گشوده شدن باب جدیدی از مبارزه فلسطینیان بر ضد اسرائیل است. تقریبا نیم سال پس از تأسیس حکومت اسلامی، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، بنیانگذار جمهوری اسلامی و مرجع عظيم تقلید، امام خمینی (قدس سره) این اعلان تاریخی مبنی بر بزرگداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، را بیان کرد تا نشانگر وجهه مسلمانان جهان در همبستگی و حمایت از مردم مستضعف جهان باشد، آن هم در حالی که مظهر آن مردم فلسطين تحت رژیم صهیونیستی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در نخستین پیام خود به مناسبت این روز فرخنده آشکار ساختند که روز قدس یک روز جهانی است و بدین ترتیب این روز منحصر به قدس نیست. از دید ایشان این روز، روزی برای مقابله ملتهای در قید ستم است. از این رو، روز قدس، روزی است که مستضعفان می بایست علیه ستمگران و ظالمان بسیج شوند. روز قدس پیام‌آور وحدت مسلمانان جهان در برابر اشغال‌گری رژیم صهیونیستی است.
 
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کردستان در ادامه افزود: امام خمینی(ره) تنها فردی است که در جهان توانست صدای ظلم و ستم مردم بی‌گناه فلسطین را به جهانیان برساند. امروز به برکت این نامگذاری نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در سراسر جهان در این روز راهپیمایی‌هایی در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: گزارشهای خبری زیادی در گوشه و کنار جهان در زمینه تظاهرات عظیم آخرین جمعه ماه رمضان در نقاط مختلف جهان طی تقریبا سه دهه گذشته وجود دارد که تظاهرکنندگان و راهپیمایان روزه دار شعارهای مشابهی برای همدردی با شرایط رقت بار فلسطینیان و محکومیت جنایات شدید رژیم اشغالگر سر می دهند.
 
تکیه خواه خاطرنشان کردک با توجه به اینکه وحدت و یکپارچگی مسلمانان یکی از ضروریات کنونی جوامع اسلامی است لذا مسئله فلسطین و روز قدس زمینه‌ساز وحدت و همگرایی مسلمانان سراسر جهان است، از این رو مسلمانان باید حول محور مسئله فلسطین به یک وحدت رویه برسند. اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان هم می‌تواند زمینه‌ساز آزادسازی فلسطین از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیستی باشد و هم سایر مسلمانان جهان که در زیر سلطه استکبار جهانی گرفتار شده‌اند، را آزاد خواهد کرد.
 
وی تأکید کرد: روز قدس امروز بین تمام ملت‌های آزادیخواه جهان به رسمیت شناخته شده است که این خود موفقیتی بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
 
تکیه خواه در پایان اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا هر یک از مسلمانان باید با احساس مسئولیت در حد توان خود از طرق مختلف به ویژه فضای مجازی حمایت خود را از فلسطین و فلسطینیان اعلام کنند. مسلمانان باید خشم و انزجار خود را از رژیم اشغالگر صهیونیستی از طریق مساجد، رسانه‌های گروهی، صدا و سیما، فضای مجازی و ... اعلام کنند تا دشمنان اسلام و مسلمین بدانند که بیت‌المقدس هیچگاه تنها نخواهد ماند.
 
تنظیم خبر: فرشته صدیقی

ارسال نظر