وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی: تنوع نقشهای تقریبی گسترده از ویژگیهای دکتر آذرشب است
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۲:۳۶ 249
مراسم نکوداشت دکتر آذر شب برگزار شد؛

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی: تنوع نقشهای تقریبی گسترده از ویژگیهای دکتر آذرشب است

آیین نکوداشت نیم قرن خدمات علمی، ادبی و تقریبی دکتر محمد علی آذر شب محقق، مترجم و ادیب برجسته معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر سید عباس صالحی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش و خوش‌آمدگویی به میهمانان، اظهار داشت: سبب تخلف مسلمین و سبب تفرق مسلمین از دغدغه های استاد آذر شب در پژوهشهای ایشان است‌. 

وی به فعالیتهای تقریبی استاد آذرشب اشاره کرد و گفت: ایشان به گفته خود در سه حوزه تقریب قومی، مذهبی و تمدنی فعال بوده‌اند و  تلاش وافر داشتند بین ایران و جوامع عربی پل بزنند و کدورات و سوء تفاهمات را بردارند. 

دکتر صالحی افزود:ایشان تلاش کردند نشان دهند، ایرانیان در زبان و فرهنگ عربی چقدر مؤثر بودند. 

وی خاطرنشان کرد:استاد آذر شب حلقه وصلی بین زبان و فرهنگ و ادبیات ایران و عربی هستند و بین این دو، پل معرفتی و قلبی زدند و برای تقریب بین اهل سنت و تشیع کارهای فراوانی انجام دادند.ایشان همچنین بین تمدن و فرهنگ پل زد‌ و در حوزه تقریب فرهنگی توده ای ترویجی نیز فعال بوده اند‌. 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: ویژگی دیگر استاد آذرشب توجه ایشان به  تاریخ نگاری تقریب است و عرصه های مختلفی را در این حوزه دنبال کرده اند و به مطالعه و ترجمه اسناد تقریبی و رجال تقریبی توجه ویژه‌ای داشته‌‌اند.

وی افزود: تنوع نقشهای تقریبی گسترده از دیگر ویژگیهای دکتر آذرشب است.ما مثل ایشان را کم داریم، در حوزه آموزشی استاد هستند و دغدغه تقریب را در تدریس خود نیز دنبال می‌کنند و در مراکز مختلف سفیر تقریب بوده اند‌‌.

ارسال نظر