وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دین اسلام تفاوتی میان مسلمانان قائل نیست
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۲:۳۱ 586
عالم الازهر در کنفرانس وحدت اسلامی در عراق:

دین اسلام تفاوتی میان مسلمانان قائل نیست

«احمد شحاته الازهری» از علمای الازهر با بیان این که مسلمان برادر مسلمان است، تاکیدکرد: اسلامی که پیامبر(ص) برای ما آورد، تفاوتی در میان مسلمانان قائل نیست.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «احمد شحاته الازهری» از علمای الازهر در کنفرانس وحدت اسلامی که امروز (شنبه) در بغداد پایتخت عراق برگزار شد، تصریح کرد: ما امروز آمده‌ایم تا بگوییم که مسلمان برادر مسلمان است و حقوقی بر ذمه او دارد.

وی با بیان اینکه مذاهب اسلامی برای حفظ دیانت‌ها، انسانیت و سرزمین‌ها آمده‌اند، تصریح کرد: افراط‌گرایان در همه مذاهب پدیدار شدند، تا در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و آنها را وادار به جنگ کنند.

این عالم مسلمان با بیان این که اسلامی که پیامبر(ص) برای ما آورد در میان مسلمانان تفاوتی قائل نیست، گفت: مسلمان برادر مسلمان است و زمانی که خداوند متعال با ندایی واحد ما را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید یا ایها الذین آمنوا تفاوتی میان مسلمان سنی مذهب، یا شیعه، یا .... قائل نیست.

وی ادامه داد: به فضل خداوند ما با یک اذان در ماه رمضان روزه خود را آغاز می‌کنیم، نماز می‌خوانیم و با ندای لاإله إلا الله به سوی خداوند متعال روی می‌ آوریم.

شحاته تاکید کرد: امت اسلامی نیازمند علاج است باید دستش را گرفت و در این راه باید از اختلافات دست بردارید.

ارسال نظر