وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دکتر شهریاری: امروز حسینی بودن و زینبی بودن مسئولیت همه ماست
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۰:۱۰ 488
بازدید دبیرکل مجمع تقريب از حوزه علميه خاتم النبيين اندونزی؛

دکتر شهریاری: امروز حسینی بودن و زینبی بودن مسئولیت همه ماست

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیئت همراه، در سفر به اندونزی از حوزه علميه خاتم النبيين بازدید کردند. 

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب ضمن قدردانی از اکبر صالح مدیر حوزه علمیه خاتم النبیین، به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا...» اشاره کرد و به تفسیر این آیه پرداخت و گفت: بدون تردید یکی از معانی درست «حبل الله» خود قرآن کریم است. چرا که خداوند متعال آن را از آسمان به سوی زمین و توسط پیامبر(ص) برای هدایت بشر نازل کرده است و به ما دستور داده تا به آن تمسک بجوییم.این قرآن احتیاج به مفسر دارد. طبق روایات، خود پیامبر و اهل بیت علیهم السلام خطاب اولیه قرآن هستند و آن را تفسیر می‌کنند تا برای ما قابل فهم و درک شود به همین خاطر، روایاتی در این زمینه داریم که می‌فرمایند ما اهل بیت حبل الله هستیم.

وی ادامه داد: پیامبر در روزهای آخر عمر به همه فرمود: من دو چیز گرانبها در بین شما باقی گذاشتم که اگر شما به این دو تمسک بجویید هرگز گمراه نمی‌شوید و آن دو چیز قرآن و اهل بیت هستند؛ این روایت، آیه «واعتصموا بحبل الله...» را تفسیر می‌کند. 

دکتر شهریاری تصریح کرد: قرآن در مدت ۲۳ سال بر پیامبر(ص) نازل شد و طبق یکی از آیات، پیامبر برای امر رسالت خود هیچ اجر و پاداشی را طلب نمی‌کنند و رسالت را وظیفه خود می‌داند؛ ایشان بدون هیچ درخواستی از مردم، به وظیفه خود پرداخت و تنها به دوستی، محبت و پیروی از اهل بیت اش اشاره می کند؛ حال این سوال بزرگ مطرح است که چگونه بعد از ۶۰ سال نوه پیامبر را به  طرز فجیع به شهادت می‌رسانند؟ چه شد که امت پیامبر به این آیه عمل نکردند؟ نه تنها نوه او را به طرز فجیعی به شهادت رساندند، بلکه حرمت خانواده او را هم نگه نداشتند؛ می توان گفت، حب مقام و ریاست بود که باعث شد، امت و نوه پیامبر را به این روز درآورند.

وی در ادامه به تاریخچه ای از عملکرد حکومت بنی امیه، تعاملشان با اهل البیت (علیهم السلام) و حب جاه و مقام در میان آنها اشاره کرد و گفت:این قومیت گرایی، جهان اسلام را تحت الشعاع قرار داده و این مصیبت‌ها را به بار آورده است؛ حال آنکه امروز حسینی بودن و زینبی بودن مسئولیت همه ماست. 

ارسال نظر