وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دو قومیت بزرگ ایرانی همزیستی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر دارند
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ ۰۸:۱۱ 256

دو قومیت بزرگ ایرانی همزیستی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر دارند

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: خوشبختانه هم‌اکنون دو قومیت بزرگ ایرانی یعنی شیعه و سنی همزیستی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر داشته و از اخلاق اسلامی برخوردار هستند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری امروز در نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی به میزبانی ارومیه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اجلاس منطقه‌ای با تمرکز بر همکاری‌ کشورهای اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک، فردا ۱۸ مرداد ماه در سالن وحدت ارومیه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این کنفرانس از ۶ کشور روسیه، ترکیه، عراق، سوریه، گرجستان و ایران و چهار استان همجوار حضور خواهند داشت و یک هزار و ۷۰۰ مهمان به آن دعوت شده‌اند.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بی‌تردید برگزاری این اجلاسیه‌ها، نقشه‌های دشمنان را برای تفرقه‌افکنی نقش بر آب می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم‌اکنون دو قومیت بزرگ ایرانی یعنی شیعه و سنی همزیستی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر داشته و از اخلاق اسلامی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به اینکه انسان دارای ارزش‌هایی است که می‌تواند انتخاب آزاد در زمینه مذهب و دین داشته باشد، بیان کرد: این در حالی است که ارزش‌های لیبرال به اقدامات نفرت‌پراکنی و اهانت به مقدسات اسلامی مانند آتش‌سوزی قرآن دست زده که بی‌تردید تمامی این نفرت‌پراکنی‌ها و افراطی‌گری‌ها به خودشان بازمی‌گردد.

وی در پایان گفت: قرآن کتاب هدایت و سعادت بشریت در دنیا است و بی‌تردید با مطالعه قرآن، جامعه جهانی به سمت صلح و دوستی حرکت خواهد کرد.

ارسال نظر