وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
در شرایط کنونی جهان اسلام، هدف از وحدت حفظ و ترویج یک اصل اعتقادی است
۱۴۰۰/۰۹/۱۴ ۰۹:۵۰ 347
حجت الاسلام نقدی در گفتگو با تقریب:

در شرایط کنونی جهان اسلام، هدف از وحدت حفظ و ترویج یک اصل اعتقادی است

حجت الاسلام محمد نقدی مدیر مؤسسه فرهنگی ترجمان وحی و استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در ارتباط با لزوم توجه به قرآن کریم در هم افزایی و تحکیم وحدت امت اسلامی، بیان نمود: یکی از بزرگترین عواملی که می تواند به وحدت جامعه مسلمین، با تمام اختلافاتی که وجود دارد کمک کند، بهره مندی و بهره گیری از قرآن کریم است.

وی افزود: متاسفانه این موضوع مغفول مانده است و ضربه مهلکی به طور کلی به پیکره جوامع اسلامی وارد نموده است؛ بزرگترین مکانی که کانون اختلاف میان مسلمانان است شبه قاره می باشد که گروه های مختلف افراطی و تندرو ظهور پیدا کرده و سعی کردند در میان صفوف متحد اهل سنت و شیعه ایجاد اختلاف کنند.

حجت الاسلام نقدی ادامه داد: نباید نگاه به وحدت، سیاسی باشد، بلکه وحدت یک موضوع دینی و اعتقادی می باشد؛ زیرا مسلمانان باید همدل و نزدیک ، تعامل و ارتباط مستمر داشته باشند؛ پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) به پیروان خویش توصیه کردند که همراه همدیگر بوده و در سختی ها پشتیبان یکدیگر باشید.

وی عنوان کرد: می توانیم با چاپ کتبی که در آن نظریه شیعه و اهل سنت نسبت به قرآن بیان شده باشد نظریات و نگاه اهل سنت و شیعه را جویا شویم.

این استاد حوزه در ادامه اظهار داشت: در واقع قرآن کریم یکی است و برای تمام مسلمین یکسان است؛ تمام اختلافات برای تفرقه ای است که دشمنان اسلام به آن دامن زده اند و با دادن اطلاعات نادرست در میان طرفین ایجاد اختلاف کرده اند، در حالی که در واقعیت مسئله ای دیگر است.

وی در پایان تاکید کرد: باید با استعانت به آیه شریفه: " وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ"؛ که می فرماید: به "حبل الله" که همان قرآن کریم است ، چنگ زده تا از مسائلی که دشمنان از آن برای ایجاد اختلاف استفاده می کنند پرهیز کنیم.

ارسال نظر