وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حمایت‌های ایران سبب تحول و جهش در روند مبارزات مردم فلسطین شد/ فرصت بزرگ برای مقابله با آمریکا و صهیونیست‌ها فراهم شده است.
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۰۷:۴۸ 69
عالم دینی کویتی در گفت‌وگو با تقریب:

حمایت‌های ایران سبب تحول و جهش در روند مبارزات مردم فلسطین شد/ فرصت بزرگ برای مقابله با آمریکا و صهیونیست‌ها فراهم شده است.

عالم دینی کویتی تاکید کرد جبهه مقاومت، آمریکا را به میدان نبرد و چالش کشانده است، مردم جهان با مسئله فلسطین ابراز همبستگی می‌کنند و این فرصت بزرگی است تا جهانیان جام خشم خود را برای این ظالمان و جنایتکاران(آمریکا و رژیم صهیونیستی) خالی کنند که فقط به دنبال ریختن خون بشریت و چپاول ثروت‌های جهانیان هستند.


«فواد عاشور ابوعیسی» عالم دینی از کویت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب درباره تاثیرات عملیات طوفان الاقصی بر مقاومت فلسطین گفت: طوفان الاقصی سلسله‌ای از رویارویی‌ها با رژیم صهیونیستی است که از سال 1948(زمان اشغال فلسطین) ادامه دارد.

وی افزود: مقاومت فلسطین، مبارزات خود را با سنگ آغاز کرد، این در حالی است که رژیم صهیونیستی به پیشرفته‌ترین تسلیحات آمریکایی و جهانی مجهز است. هنگامی که جمهوری اسلامی ایران به مبارزه با رژیم صهیونیستی پرداخت، از ملت و مقاومت فلسطین حمایت کرد و سبب  یک تحول و جهش کیفی و منحصر به فرد در روند مبارزه با این رژیم شد.

فواد عاشور خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره)، از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، اولویت را قدس و فلسطین اعلام کرد. ایران اولین کشوری بود که از یاسرعرفات، رئیس جنبش فتح به گرمی استقبال کرد. امام خمینی(ره) حتی اعطای خمس به مبارزان فلسطینی را در آن زمان برای حمایت از مبارزات ملت فلسطین مجاز دانست.

وی در پاسخ به این سئوال که کشورهای اسلامی و عربی چگونه می‌توانند از فرصت طوفان الاقصی برای پیگرد بین‌المللی رژیم صهیونیستی استفاده کنند؟ گفت : خداوند در قرآن کریم می‌فرماید همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید. همچنین می‌فرماید خدا کسانی را که همچون دژی پولادین در راهش جهاد و مبارزه می‌کنند، دوست دارد.

خداوند از امت اسلام می‌خواهد که در برابر دشمنان دین و بشریت همچون یک دژ پولادین مقاوم باشند. امروز آمریکا و صهیونیسم، ام المشاکل و شیطان اکبر است.

فواد عاشور درباره دلایل اصرار آمریکا و برخی کشورهای غربی بر حمایت از رژیم صهیونیستی با وجود جنایات هولناک این رژیم علیه مردم بیگناه نوار غزه در برابر دیدگان جهانیان اظهار داشت: البته اسرائیل باری از این مشکلات و پیامدهای جنایات خود بر دوش نمی‌کشد، چرا که آمریکا تمام قد از این رژیم دفاع می‌کند، مقاومت فلسطین به رهبری حماس به یک پیروزی بزرگ دست یافته و رژیم صهیونیستی متحمل شکست بزرگی شده است. همانند اوکراین که در برابر روسیه متحمل شکست شده است با وجودی که آمریکا از اوکراین حمایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد آمریکا با همه ابزار و امکانات از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند تا آن را قدرتمند گرداند تا به جنایات خود ادامه دهد و مزدورانش نیز به اجرای دستوراتش بپردازند.

فواد عاشور درباره اهداف آمریکا و انگلیس از تجاوزات به یمن به تقریب گفت: آمریکا هیچ‌گاه خواهان حضور در صحنه جنگ و رویارویی مستقیم نیست، بلکه مزدورانش یعنی رژیم صهیونیستی و اوکراین را برای جنگ به خدمت گرفته تا آنها این کار را انجام  دهند.

وی تاکید کرد: جبهه مقاومت، آمریکا را به میدان نبرد و چالش کشانده است، مردم جهان با مسئله فلسطین ابراز همبستگی می‌کنند و این فرصت بزرگی است تا جهانیان خشم خود را برای این ظالمان و جنایتکاران(آمریکا و رژیم صهیونیستی) که فقط به دنبال ریختن خون بشریت و چپاول ثروت‌های جهانیان هستند، نشان دهند.

فواد عاشور درباره موضع ملت و دولت کویت در قبال ملت فلسطین گفت: ملت و دولت کویت همراه و حامی مسئله  فلسطین از همان روز نخست شکل گیری دولت کویت بوده و هستند.

ارسال نظر