وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حج، یک کنگره جهانی برای آشنایی و اتحاد است
۱۴۰۳/۰۳/۲۲ ۱۳:۴۴ 39
مدیر موسسه البلاغ کویت:

حج، یک کنگره جهانی برای آشنایی و اتحاد است

حاج عمار کاظم، اندیشمندمسلمان و مدیر موسسه البلاغ کویت حج را یک کنگره جهانی برای اتحاد و آشنایی خواند و تاکیدکرد که مسلمانان باید در حج از همه موانعی که در میان آنها وجود دارد، فراتر بروند. 


به گزارش خبرگزاری تقریب، حاج عمار کاظم، اندیشمند مسلمان و مدیر موسسه البلاغ کویت در وبینار "حج؛ ندای وحدت مسلمین در برابر جنایات مشرکین " که امروز سه‌شنبه به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حج، یک کنگره جهانی برای آشنایی و متحد کردن نیروهاست.

وی در این باره توضیح داد: حج یک کنگره برای آشنایی، مشورت، هماهنگ کردن گام‌ها، متحد کردن قوا و ایجاد یک جهان اسلام واحد است. حج موسم عبادت، تجارت و واجبی است که دنیا و آخرت را شامل می‌شود.

این اندیشمند کویتی در ادامه اظهار داشت: صاحبان کالا و بازرگانان در موسم حج با یک بازار پر رونق رو به‌رو می‌شوند به گونه‌ای که در بلدالحرام همه کالاها از اطراف زمین یافت می‌شود و یک بازار جهانی است که هر سال برپا می‌گردد. 

وی افزود: حج همچنین موسم عبادت است که جان‌ها زلال می‌گردد و در بیت الله الحرام به خداوند احساس نزدیکی کرده و این خانه را  طواف می‌کنند.

مدیر موسسه البلاغ کویتی با بیان این که حج، فواید اجتماعی بیشماری دارد، گفت: برای حج همین بس که در آن، بنده در محضر آقای خود، خانه او و محل میهمانی او حاضر می‌شود و او از میهمان خود پذیرایی می‌کند و به کسی که از او پناه خواسته، پناه می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حج به انسان ها یاد می‌دهد که با یکدیگر ملاقات کنند و از همه دارایی‌ها و تنوعاتی که خداوند در میان امت اسلامی به ودیعه گذاشته است، بهره ببرند و از همه موانعی که در میان آنها وجود دارد و زندگی آنها را با مشکل رو به رو کرده است، فراتر روند. 

حاج عمار کاظم ادامه داد: زمانی که مردم در حج گردهم می‌آیند، باید همه موانع مادی و معنوی که فاصله‌های نژادی و زبانی و رنگی را در پی دارد را پشت سر گذارند و در یک عرصه یعنی ایمان به خدا، حرکت در مسیر او، التزام به دین او و جهاد در راه او گردهم آیند. 

ارسال نظر