وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
"حج" کلید وحدت همه مسلمانان
۱۴۰۳/۰۳/۲۲ ۱۳:۴۳ 43
در وبینار "ندای وحدت مسلمین در برابر جنایات مشرکین" مطرح شد؛

"حج" کلید وحدت همه مسلمانان

کمال آخوند غراوی، معتقد است که کنگره عظیم حج سبب شده است، تمامی مسلمانان در کعبه جمع شده و عدم حمایت از ظالم را یک صدا فریاد بزنند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، "کمال آخوند غراوی" عضو مجلس خبرگان رهبری در وبینار بین‌المللی "حج؛ ندای وحدت مسلمین در برابر جنایات مشرکین" به مناسبت فرارسیدن ایام حج و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر لزوم آشنایی با هدف خداوند از قرار دادن کعبه تاکیدکرد.
 
وی ادامه داد: خداوند در سوره حج می‌فرماید: إِنَّ أَوَّلَ بَيتٍ وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذي بِبَكَّةَ مُبارَكًا وَهُدًى لِلعالَمينَ". نخستین خانه‌ای که برای مردم (و نیایش خداوند) قرار داده شد، همان است که در سرزمین مکّه است، که پر برکت، و مایه هدایت جهانیان است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت:" اولین خانه‌ای که خداوند برای انسان‌ها به عنوان مرجع و برای عبادت مسلمانان به عنوان قبله قرار داد، کعبه است و آن را این‌گونه معرفی می‌کند: "إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُدىً لِلْعالَمِينَ‌".
 
آخوند غراوی تاکیدکرد: تمامی مسلمانان جهان باید بدانند که مقصود از آمدنشان به این مکان مقدس و این کنگره جهانی چیست.
 
وی با اشاره به اینکه خداوند این خانه را برای تمامی جهانیان، خانه‌ای مبارک معرفی کرده است، خاطر نشان کرد: زمانی که حضرت ابراهیم خانه کعبه خدا را بنا کرد، خداوند به او دستور داد:"أَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجالًا وَ عَلى‌ كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ". تمامی انسان‌ها را به حج دعوت کنید تا همه آنان منافع دنیوی و اخروی خود را مشاهده کنند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ندای وحدت مسلمانان سبب شده تا تمامی آنان در کعبه جمع شده و عدم حمایت از ظالم را یک صدا فریاد بزنند.
 
آخوند غراوی با بیان این مطلب که حج قدرت و شوکت عظیمی به مسلمین در برابر دشمنان عطا کرده است، تصریح کرد: در این برهه از زمان و در این ایام حج، بر همه ما واجب است تا در برابر ظلمی که در طی ۷۵ سال به مردم مسلمان فلسطین توسط رژیم اسرائیل روا شده است، ساکت نمانیم.
 
وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص ) خاطرنشان ساخت: تمامی مسلمانان باید این سخن پیامبر(ص) را که فرمود: " مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِم‏"سر لوحه خود قرار دهند و برای آزادی قدس شریف متحد شوند.

ارسال نظر