وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حاکمان کشورهای اسلامی گوش شنوا داشته و اختلافات را کنار بگذارند
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۰۸:۴۵ 281
سید علی فضل الله:

حاکمان کشورهای اسلامی گوش شنوا داشته و اختلافات را کنار بگذارند

حجت الاسلام سید علی فضل الله تأکید کرد: حاکمان کشورهای اسلامی باید گوش شنوا پیدا کرده و اختلافات خود را کنار بگذارند و به ندای پیامبر (ص) یعنی وحدت امت اسلامی پاسخ مثبت دهند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام سید علی فضل الله، از علمای برجسته لبنان صبح چهارشنبه 20 مهرماه در مراسم افتتاحیه سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سخنانی ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای شکل گیری آن، در جهت ایجاد وحدت امت اسلامی تلاش فراوانی کرده و زحمات فراوانی متحمل شده است تا شاهد یک وحدت واقعی میان مسلمانان باشیم.
 
وی افزود: ایران اسلامی از همان ابتدا حامی مستضعفان جهان و ملت فلسطین بوده است و بدون تردید برگزاری چنین کنفرانس هایی در سطح جهان اسلام برای مقابله با چالش های پیش روی امت اسلامی بسیار مؤثر خواهد بود.
 
فضل الله خاطرنشان کرد: برهم زدن وحدت برای کسانی که از وحدت امت اسلامی هراس دارند، همیشه هدف بوده است و همواره تلاش می کنند که وحدت مسلمانان خدشه دار شود؛ لذا ما نباید اجازه دهیم که آنها در جهت تحقق منافع خود حرکت کنند.
 
سید علی فضل الله در ادامه تأکید کرد: ما باید مراقب باشیم که فریب دشمنان را که دعوت به اختلاف میان امت اسلامی می کنند، نخوریم چرا که آنها تلاش می کنند فرصتی پیدا کنند تا جنگ را به امت اسلامی تحمیل کنند و تنها راه ایجاد جنگ، تفرقه میان ملت های مسلمان است، لذا وحدت برای همه مسلمانان یک اصل محسوب می شود و ایجاد وحدت عملی میان امت اسلامی تنها راه نجات از آتش جنگ و تفرقه است.
 
این عالم برجسته  لبنانی اظهار کرد: ما وقتی درباره وحدت اسلامی صحبت می کنیم هدف ما تأکید بر گرایش های مذهبی نیست بلکه می خواهیم در چارچوب وحدت، منافع خود را تأمین کنیم؛ لذا اجلاس های این چنینی می تواند در این مسیر بسیار کارساز باشد.
 
وی ادامه داد: ما باید سعی کنیم از ابتکارات برخی گروه ها در جهت ایجاد وحدت حمایت کرده و تلاش کنیم این ابتکارات گروهی را در جهت تحقق منافع جمیع امت اسلامی تعمیم دهیم، لذا در این زمینه نیاز به وحدت داریم.
 
فضل الله از مسئولان کشورهای اسلامی نیز خواست تا در جهت وحدت ملت های مسلمان گام بردارند و با هرگونه تفرقه میان مسلمانان مقابله کنند.
 
وی در ادامه تأکید کرد: با توجه به امکانات خوبی که در کشورهای اسلامی وجود دارد، توانایی تحقق وحدت عملی را داریم و می توانیم مقدسات خود و اماکن مقدسه مسلمانان را از چنگال رژیم صهیونیستی خارج کنیم.
 
فضل الله افزود: ما اگر با وحدت و همصدایی خود بتوانیم یک فرمول همکاری همه جانبه میان نهادهای اسلامی همه کشورهای مسلمان ایجاد کنیم، می توانیم به اهداف شریف خود دست یابیم. باید با هرگونه تفرقه در کشورهای اسلامی و دعوت به اقدامات تفرقه افکنانه مقابله کنیم.
 
وی در پایان تأکید کرد: حاکمان کشورهای اسلامی باید گوش شنوا پیدا کرده و اختلافات خود را کنار بگذارند و به ندای پیامبر (ص) یعنی وحدت امت اسلامی پاسخ مثبت دهند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند تا ناکامی های گذشته مرتفع شود.

ارسال نظر