وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
جهان اسلام از فقدان رسانه‌های خبری قوی رنج می‌برد
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۰۹:۲۲ 423
سخنگوی وزارت خارجه:

جهان اسلام از فقدان رسانه‌های خبری قوی رنج می‌برد

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد:امروز جهان اسلام از فقدان رسانه‌های خبری قوی برای بیان و انعکاس اخبار دولت‌های اسلامی رنج می‌برد و رسانه‌های مؤثر جهان اسلام‌ در انجام مأموریت خود دچار لغزش می‌شوند. 


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌های بین‌المللی با میهمانان سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: ما به عنوان جوامع مسلمان، در حوز‌ه‌های بین المللی با مشکلاتی مواجه هستیم و سازمان‌های بین المللی متاسفانه به مرجعی برای پیشبرد اهداف کشورهای صاحب نفوذ و ضرر رساندن به کشورهای جهان‌ سوم و از جمله کشورهای جهان اسلام، تبدیل شده اند. 

وی ادامه داد: امروز حقوق بشر به ابزاری برای تحمیل اهداف غرب در حوزه‌های مختلف از جمله حقوق‌زنان،خانواده و .. علیه ارزش‌های کشورهای اسلامی تبدیل شده است. 

کنعانی خاطرنشان کرد:امروز جهان اسلام از فقدان رسانه‌های خبری قوی برای بیان و انعکاس اخبار دولت‌های  اسلامی رنج می‌برد و رسانه‌های مؤثر جهان اسلام‌ در انجام مأموریت خود دچار لغزش می‌شوند.  

وی تاکید کرد: اسلام هراسی، امروز  واقعیتی موجود است و ما در رساندن‌ پیام دین اسلام به جهان دچار نقصان هستیم‌.

سخنگوی وزارت خارجه پیشنهاد کرد، ساز و کاری اتخاذ شود تا شرکت کنندگان در کنفرانس‌های سالانه وحدت بتوانند در هر زمانی که اقتضا کند،با هم تبادل نظر داشته باشند. 

وی در پایان گفت: امیدواریم این کنفرانس موارد مذکور را مورد توجه و برای تمامی کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار دهد. 

ارسال نظر