وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۰۸:۱۹ 125
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

جمهوری اسلامی اجازه ورود کالاهای صهیونیستی را نمی‌دهد | فیلم

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران اجازه وارد شدن کالاهای صهیونیستی حتی کالاهایی که منشاء اسراییلی دارند را به کشور نخواهد داد. 


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: یکی از وظایفی که ما بر عهده داریم، تحریم کالاهای اسراییلی است تا بتوانیم با این کار ضربه محکمی به اقتصاد اسراییل وارد کنیم کما این که طی ۹۰ روز گذشته به شکل سهمگینی این ضربه وارد شده است.

وی افزود: البته این مساله پیچیدگی هایی دارد. مثل منشاءهایی که این کالاها دارند یا گاهی برخی کالاها به شکل اشتراکی با رژیم صهیونیستی تولید می شوند. این پیچیدگی ها مقداری انجام این عمل را به شکل یک طیف قرار می دهد که گاهی تشخیص آن دشوار می شود.

دکتر شهریاری افزود: در این میان گاهی اخبار نادرست نیز در رسانه ها دیده می شود اما آنچه که مسلم است این است که نظام جمهوری اسلامی اجازه وارد شدن کالاهای صهیونیستی حتی کالاهایی که منشاء اسراییلی دارند را به کشور نخواهد داد. آنچه در جریان است، هیچ نوع ارتباط آشکاری با رژیم صهیونیستی ندارد و اگر ارتباط پنهانی دارد، نهادهای امنیتی در تلاش هستند تا این ارتباطات پنهان را کشف کنند و از ورود این کالاها به سرزمین های اسلامی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: کسانی که مسئول اصلی هستند و می توانند کار را دنبال کنند، علاوه بر دولت ها، بخش خصوصی هستند که عمدتا واردات و صادارت را انجام می دهند و همینطور مردم عادی که در نهایت به عنوان مصرف کننده این کالاها را خریداری می کنند. تمام این طیف ها از دولت ها و بخش خصوصی و مردم می توانند مشارکت کنند. البته ممکن است نتوانیم به صورت صد در صد این عمل را محقق کنیم ولی می توانیم یک ضربه سهمگینی به اقتصاد رژیم صهیونیستی و لو با انجام پاره ای از اقداماتی که در توانمان هست، این عمل را محقق کنیم.

ارسال نظر