وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تظاهرات‌های جهانی حمایت از غزه نشان از بیداری انسان‌های باوجدان است
۱۴۰۲/۱۲/۱۲ ۰۸:۰۴ 67
مولوی اسحاق مدنی در وبینار طوفان الاقصی20:

تظاهرات‌های جهانی حمایت از غزه نشان از بیداری انسان‌های باوجدان است

رئیس شورای عالی مجمع تقریب تصریح کرد: تظاهراتهایی که در برخی کشورهای غیر اسلامی در حمایت از مردم فلسطین صورت می‌گیرد، نشان از بیداری انسان‌های باوجدان است که ظلم اسرائیل را تشخیص داده‎ اند و بپا خاسته‌‎اند، بدون اینکه منافعی برای آنها داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، "مولوی محمد اسحاق مدنی" رئیس  شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در وبینار طوفان الاقصی20 که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت:مسئله فلسطین و غزه مسأله جدیدی نیست؛ یک مسأله قدیمی و اساسی است و اگر این مسئله امروز هم حل شود، در آینده نیز مشکل ایجاد خواهند کرد.

وی ادامه داد: از صدر اسلام گرفته تا کنون این مسأله چندین بار به صورت بسیار خونین و سختی، نمود پیدا کرده و  بحث و گفت‌وگو بین طرفین از همان زمان بوده است.

مولوی اسحاق مدنی گفت: امروز سازمان ملل و شورای حقوق بشر به قوانینی که خودشان در دنیا تصویب کرده‌اند، پایبند نیستند؛ بین حماس و اسرائیل درگیری راه افتاد و این منطقی بود که وقتی حماس به اسرائیل حمله کند، اسرائیل جواب دهد و بالعکس؛ کسی با این قضیه مشکلی ندارد، چون هرکسی حق دفاع از خود و اقدام برای گرفتن حق خود را دارد.

وی ادامه داد:مشکل اینجاست که طرف مقابلِ حماس، انسان‌های بیگناه را قتل عام می‌کند و خود را برای انجام هر کاری جایز می‌بیند.خود را شعب مختار و قومی که خدا آنها را دوست دارد، می‌بیند و بقیه مردم را خدمتگزار و نوکر خود می‌داند. اساس آنها منطق و عقل نیست و اساس جنگهایی که بین صهیونیستها و مسلمانان در طول تاریخ  اتفاق افتاده، همیشه زور و قدرت و برتری بوده است و تابع قوانین بین المللی نبوده‌اند.

رئیس شورای عالی مجمع تقریب گفت: امروز مردم مسلمان غزه اگر چه بیگناه قتل عام می‌شوند، اما روحیه عجیبی دارند و اعتراضی ندارند که مثلابگویند حماس این بلاها را سر آنها آورده است، زیرا آنها کشته شدن خود را جهاد فی سبیل الله می‌دانند.

وی اظهار داشت: اسرائیل باید پند بگیرد، گروه کوچکی از مسلمانان که در غزه هستند، این همه مدت در برابر قدرت اسرائیل ایستادگی کرده‌اند. روزی می‌آید که خونهای ریخته شده در غزه و نقض حقوق انسان که در فلسطین انجام می‌گیرد، به ثمر می‌نشیند.

مولوی اسحاق مدنی ادامه داد: مسلمانان می دانند که اسرائیل تنها به غزه اکتفا نمی‌کند و اگر هم در این جنگ غزه پیروز شود، به اطراف خود روی می‌آورد و همان کاری که امروز با غزه انجام می‌دهد، فردا با اردن، مصر، مکه و مدینه و ... و کشورهای همجوار می‌کند؛ زیرا هدفش تسلط و به زیر استعمار درآوردن کل جهان اسلام بوده و کیان امت اسلامی در خطر است.

وی خاطرنشان کرد: تظاهراتهایی که در برخی کشورهای غیر اسلامی در حمایت از مردم فلسطین صورت می‌گیرد، نشان از بیداری انسان‌های باوجدان است که ظلم اسرائیل را تشخیص داده‌‎اند و بپا خاسته‌‎اند، بدون اینکه منافعی برای آنها داشته باشد و اگر مسلمانان حکومتهای اسلامی و آنهایی که امکانات در دستشان است، به میدان بیایند و به اندازه‌ای که غربی‌ها از اسرائیل حمایت می کند، از مردم غزه حمایت کنند، کار اسرائیل تمام خواهد شد.

رئیس  شورای عالی مجمع تقریب افزود: هرچند حمایت این حکومتها هم نباشد، حماس بالاخره پیروز خواهد شد و همین امروز هم نشانه‌هایی هست که اسرائیل متوجه اشتباهات خود شده است، اما خوب آنها هم تعهدی به کشورهای استعمارگر دارند. با این حال  اعتقاد ما بر این است، حماس با قدرت ایمانی که به کار می‌برد در این جنگ پیروز خواهد شد و شر اسرائیل از سر امت اسلام کوتاه خواهد شد.

وی تأکید کرد: زمامداران کشورهای اسلامی نباید سابقه خود را نزد امت خراب کنند و بلکه باید به حرکت درآیند، خود را بی‌طرف جلوه ندهند و به عاقبت کار خود بیاندیشند تا روزی پیشمان نشوند.

وی اضافه کرد: این زمامداران باید از امکاناتی که در اختیار آنهاست، قبل از اینکه دشمن به سراغ آنها بیاید،استفاده کنند، هرچند ما معتقدیم حماس طبق وعده خداوند و به خاطر اینکه به کمک اسلام رفته است و جانفشانی می‌کند، روزی پیروز خواهد شد.

ارسال نظر