وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تشریح برنامه های روز جهانی قدس/روز قدس؛ فرصتی برای وحدت و همدلی در مقابل اشغالگران صهیونیستی
۱۴۰۲/۰۱/۲۲ ۱۳:۰۲ 465

تشریح برنامه های روز جهانی قدس/روز قدس؛ فرصتی برای وحدت و همدلی در مقابل اشغالگران صهیونیستی

رمضان شریف با تشریح برنامه های روز جهانی قدس سال ۱۴۰۲ تاکید کرد :قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی مدت‌ها است که رنگ باخته است، آنچه امروز در محیط اشغالگری صهیونیست آشکار است کابوس و هراس ناشی از بی اطلاعی از زمان و مکان اقدام آینده مقاومت اسلامی و جوانان غیر فلسطینی علیه آنها است. 

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری که با حضور رسانه داخلی و خارجی برگزار شد، اعلام کرد : بزرگداشت روز جهانی قدس امسال در شرایطی صورت خواهد گرفت که موج همه گیری کرونا در ایران و دیگر کشورها فروکش کرده و ملت‌های مسلمان، حق طلب و آزاده جهان بار دیگر این فرصت را خواهند داشت تا وحدت و همدلی در مقابل اشغالگران صهیونیستی و حامیان مستکبر آنان را نشان داده و آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین را فریاد زدند.

وی با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و ظرفیت‌های وحدت آفرین و قدرت ساز آن برای جهان اسلام در مسئله قدس تصریح کرد: امسال روز جهانی متفاوتی نسبت به سالهای گذشته خواهیم داشت و این تفاوت از دو منظر قابل بررسی است، امروز کرانه باختری رود اردن نسبت به سال‌های قبل شرایط متفاوتی پیدا کرده است و با تحقق پروژه راهبردی تسلیح کرانه باختری و به میدان ها آمدن گروه‌های جدید مقاومت با حضور جوانان مومن،مجاهد ،انقلابی و شجاع ، شاهد بروز و ظهور ظرفیتی تعیین کننده درمتن انتفاضه ضد صهیونیستی هستیم. 

 رمضان شریف با اشاره به دستاوردهای راهبردی و تعیین‌کننده اخیر مقاومت اسلامی فلسطین برابر رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی گفت: امروز بیش از هر زمانی شاهد وحدت ، هماهنگی و هم افزایی گروههای مبارز فلسطینی و نیز شکل‌گیری جبهه یکپارچه ضد صهیونیستی از جنوب لبنان و جولان سوریه تا غزه و کرانه باختری هستیم که در مدت کوتاهی نتایج و پیامدهای آن رژیم صهیونیستی را با چالش سهمگینی مواجه ساخته است.
 
رییس ستاد انتفاضه و قدس افزود : به میدان آمدن گروه‌های مقاومت نوظهور و جوان مجاهد و غیور فلسطینی و اجرای عملیات های شگفت انگیز در کرانه باختری نشان از تولید عزم و اراده در نسل جدید فلسطین برای بازپس‌گیری سرزمین مادری از اشغالگران دارد. 

 شریف با بیان اینکه رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر از شکاف و اختلافات داخلی فزاینده رنج می‌برد، گفت: مشکلات عمیق داخلی و گسل های فعال شده درونی رژیم، امید بسیاری از سردمداران رژیم و ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای تداوم بقا را با چالش مواجه ساخته است. این اختلافات در دوره نخست وزیر افراطی و دیکتاتور به اوج رسیده است و با اصرار نیتانیاهو نسبت به طرح جنجالی اصلاحات قضایی و اعتراضات بی‌سابقه و پرشمار علیه وی ، وضعیت رژیم در شکنندگی آشکار قرار گرفته و روندها و زمینه‌های فروپاشی جامعه صهیونیستی را سبب شده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله هتک حرمت مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران و معتکفین را رویای نتانیاهو برای تنش آفرینی و سوق دادن تمرکز رسانه های داخلی و بین المللی از اعتراضات داخلی در سرزمین های اشغالی به سمت بحران جدید و رهایی از فشار های بزرگ این روزها بر او توصیف و تصریح کرد: محور مقاومت بر حربه‌های رژیم صهیونیستی کاملاً اشراف و تسلط دارد و هرگز تحت تاثیر سناریوهای صهیونیست‌ها قرار نخواهد گرفت ؛ هرچند پاسخ محدودی به حملات رژیم داده است اما به رغم توانایی های بالا برای اجرای عملیات ها و پاسخ های کوبنده فعلا با هوشمندی و درایت قصد ندارد در زمین صهیونیست ها بازی کند .

وی خاطرنشان کرد: قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی مدت‌ها است که رنگ باخته است؛ آنچه امروز در محیط اشغالگری صهیونیست ها آشکار است ، کاووس و هراس ناشی از زمان و مکان اقدام آینده مقاومت اسلامی و جوانان غیور فلسطینی است
رمضان شریف تاکید کرد: تقویت زیر ساخت های جبهه مقاومت، انگیزه آنان و شرایطی که صهیونیست ها دچار آن هستند، نوید بخش نزدیک شدن ما به آزادی فلسطین است از این جهت روز جهانی قدس امسال با شعار محوری “فلسطین محور وحدت جهان اسلام ؛ قدس در آستانه آزادی"  متفاوتی را شاهد خواهیم بود .


اهم برنامه ها:

1-در طول هفته منتهی به روز قدس ، برگزاری نشست های بصیرتی وتخصصی پیرامون فلسطین و محور مقاومت در بیش از 40000 پایگاه های بسیج و در بیش از 60000 مساجد فعال کشور با حضور ائمه محترم جماعات و سخنرانان دعوتی از طلاب جوان و دانشجو .

2-  برپایی بیش از 500 همایش های متنوع در دانشگاه ها ، مراکز حوزوی و فرهنگی از جمله نشست تخصصی و تحلیلی با عنوان« مقاومت کرانه ، کلید آزادسازی قدس» در روز گذشته (دوشنبه21فروردین ماه) با همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین و حضور اصحاب رسانه هاو دعوت از اساتیدی همچون ؛ دکتر حسین رویوران، معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین/دکتر ناصر ابوشریف، نماینده جنبش اسلامی فلسطین/سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس انتفاضه مجلس  و برپایی نشست علمی " حرمت عادی سازی روابط با صهیونیست ها از نظر فقهی " توسط مجمع التقریب بین المذاهب و برپایی کنگره بین المللی قدس با حضور میهمانان (به شکل مجازی) و ریاست آیت الله اعرافی .

3- برگزاری مراسم مختلف از جمله برپایی وبیناری ، نشست تخصصی ، مطبوعاتی و مراسم افطار به جهت حضور نخبگان ، اصحاب رسانه ها و مسئولین سیاسی و فرهنگی و گرامیداشت روز قدس در 85 کشور دنیا در سطح سفارتخانه ها ، مراکز فرهنگی و دینی  و بویژه راهپیمایی روز قدس در کشورهای حوزه مقاومت ، آفریقایی ، آسیایی و تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین

4-ساخت و پخش بیش از 1500 ساعت برنامه های انیمیشن ، داستانی ، مستند ، نماهنگ و کودکان به همراه بیش از 5000 برنامه در فضای مجازی و پخش سخنرانی رهبران نهضت ها و جبهه های مقاومت در رادیو تلویزیون های اسلامی دنیا .

5- برگزاری مانور دریایی در ایران و دیگر کشورهای اسلامی از جمله در سوریه ، فلسطین، عراق، یمن، لبنان. در بندر عباس با حضور 2500 شناور و قایق و در دریای مازندران و در آستارا با پرچم فلسطین این مانور در روز پنجشنبه 24 فروردین ساعت 3 بعد از ظهر برگزار می شود.

6- تبلیغات محیطی در سطح تمام میادین اصلی شهرها و از جمله بیلبرد رسمی روز قدس در تهران، میدان ولیعصر عج و همزمان در پایتخت کشورهای اسلامی و ان شاالله در مسجد الاقصی در قدس شریف  و تهیه و توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی اعم از پرچم های کوچک حزب الله و فلسطین ، پوستر و تراکت و مشارکت در فضاسازی شهری و میادینی و مرتبط با روز قدس در سطح ادارات و مراکز فرهنگی و خیابان ها و میادین شهرهای سراسر کشور .  

7- حرکت نمادین کالسکه های کودکان با پرچم فلسطین  در حمایت از کودکان فلسطین و غزه و اعتراض به جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در شهرستان بجنورد خراسان شمالی .

8- برپایی شب های شعر مقاومت و فلسطین در بسیاری از استان های کشور با مشارکت ادیبان و شعرای انقلابی و برپایی نمایشگاه های از جمله برقراری نمایشگاه ویژه در صحن مجلس شورای اسلامی برای بهره برداری نمایندگان محترم مجلس و اعزامی به مراسم های شهرهای مربوطه .

9-  راه اندازی پویش های ویژه دهه هشتادی ها و دهه نودی ها در سطح ادارات و مدارس سراسر کشور و استفاده از ظرفیت شبکه شاد.

10- تولید و پخش مستند های ویژه ، نماهنگ ها و برنامه های گفت و گو محور با نگاه تبیینی در شبکه های مختلف صدا و سیما  و مراکز استان ها  از جمله رونمایی از مستند " ترانه بازگشت " در بیروت لبنان . 

11- ایجاد غرفه ویژه از مظلومیت فلسطین با اطلاعات ، فیلم و تصاویر بسیار زیبا از روایت فلسطین (زیبایی های سرزمین فلسطینی ، اشغال این سرزمین توسط صهیونیست ها ، شیوه های مبارزین فلسطینی با صهیونیست ها ، استشهادیون و معرفی شهدای فلسطین ، تسلیح کرانه باختری ، کشتار غیر نظامیان ، کودکان بی پناه ، و آماده پذیرایی مردم در روز جمعه 25 فروردین ماه از ساعت 14 و با افطار فلسطینی در نمایشگاه قرآن کریم( مصلی امام خمینی رحمت الله علیه تهران )

12- حضور گردان های الی بیت المقدس در راهپیمایی روز جهانی قدس با نمادهای مشخص و راه‌اندازی پویش آزادسازی فلسطین و سربازان حاج قاسم(ویژه کودکان و نوجوانان)در سطح استان آذربایجان غربی .

13- برپایی نشست حمایت از قدس شریف و فلسطین از نگاه مردم غیورکرد استان کردستان در سنندج . 

14- برپایی ویژه برنامه در گلزار شهدای بین المللی کرمان و همایش روشنگری روز جهانی قدس با حضور خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران ساعت16مورخ23فروردین در سالن اجتماعات دانشگاه شهید باهنر کرمان
 
15- اهتزاز  نمادین پرچم فلسطین و نمادهای قدس شریف در میادین اصلی شهرها و در طول راهپیمایی ، به آتش کشیدن پرچم رژیم غاصب صهیونیستی . 

16- اعزام سخنرانان ملی به مراکز استان ها و استفاده از سخنرانان استانی در سطح شهرها در روز قدس .

17- تهیه و بارگذاری فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت مساله فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستی و همچنین درخصوص محو اسرائیل در 25 سال آینده به صورت تبیینی و تحلیلی در فضای مجازی. 

18- استفاده از هشتک سراسری و جهانی 
          # الضفه_درع_القدس    
          # کرانه_سپر_قدس   
Free_palestine#  در تمام تولیدات  محتوایی قدس  و فضای مجازی .

19- برگزاری راهپیمایی سراسری در بیش از 1000 شهر کشور به طور همزمان و ساعت  10 صبح آغاز و تمام مسیرها منتهی به محل برگزاری نماز جمعه و ایراد خطبه های نماز و سخنرانان پیش از خطبه ها به عنوان سخنرانان ویژه روز قدس در این مراکز و قرائت قطعنامه و تایید مردمی در نمازهای جمعه سراسر کشور . 

20- راهپیمایی تهران از ده مسیر تعیین شده آغاز و تمام مسیرها به سمت میعادگاه نماز جمعه در دانشگاه تهران منتهی و سخنران رسمی روز قدس ، جناب دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی بوده که پیش از خطبه های نماز جمعه به ایراد سخن خواهند پرداخت.

21- در طول مسیرهای راهپیمایی غرفه های متنوع فرهنگی ، اطلاع رسانی ، هنری و همراه با نمایشگاه عگس برقرار بوده و فقط در تهران با برپایی پردیس فرهنگی مقاومت در مسیرهای راهپیمایی و ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی، برپایی کارگاه هنری، نمایشگاه های عکس و تصاویر مفهومی، اجرای نمایش میدانی و برنامه های ویژه کودکان در بیش از  130 غرفه پذیرای حضور مردم روزه دار خواهند بود.

22- در روز قدس امسال نیز علاوه بر حضور مردم مومن و روزه دار ، جمعی از پیروان ادیان الهی ( کلیمیان ، ارامنه ، آشوری ها و زرتشتیان) نیز به همراه رهبران دینی خود در راهپیمایی حضور خواهند داشت.

23- بیش از 4000 خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس را پوشش خبری و رسانه ای می دهند . از این تعداد ، بیش از 150 عوامل رسانه های خارجی مراسم را در سراسر کشور پوشش خبری خواهند داد.

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس (جمعه 25/01/1402)

مسير شماره 1 مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسير شماره 2 مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسير شماره 3 مسجد مظهری ، خیابان قزوین ، میدان قزوین ، خیابان کارگر جنوبی ، میدان انقلاب اسلامی ، دانشگاه تهران 

مسير شماره 4 مسجد امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسير شماره 5 مسجد ابوالصدق ، خیابان امام خمینی (رحمت الله علیه) - خیابان کارون - خیابان آزادی - میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسير شماره 6 مسجد حضرت مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران 

مسیر شماره 7 مسجدالجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره 8مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره 9مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره 10 مسجد جامع رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال¬الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب اسلامی ، دانشگاه تهران

« ساعت شروع مراسم راهپیمایی 10:00 صبح می‌باشد.»

ارسال نظر