وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تجمعات بانوان مذاهب اسلامی، به رخ کشیدن اتحاد و قدرت بانوان مسلمان ایران است
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۰:۵۶ 407
سیده حمیده حسینی در گفتگو با تقریب:

تجمعات بانوان مذاهب اسلامی، به رخ کشیدن اتحاد و قدرت بانوان مسلمان ایران است

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج، بیان کرد: مفتخر هستیم الگوهایی به مانند حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س) را داشته و داریم و به خود می بالیم در کشوری زندگی می کنیم که این چنین الگوهای بی بدیل و بی نظیری داریم.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سیده حمیده حسینی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج با حضور در سومین همایش کشوری حجاب و عفاف فاطمی که چندی پیش به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شهر مقدسه قم برگزار گردید، در گفتگو با خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: هدف از شرکت در این همایش، هم اندیشی در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تبادل نظر میان مذاهب کشور است.

سیده حمیده حسینی افزود: مطمئنا تجمعات این چنینی که طبیعتا همراه با تبادل نظر و فرهنگ می باشد، می تواند در انسجام مردم ایران اسلامی  تاثیر گذار باشد؛ لذا با توجه به قومیت و تنوع مذاهب در کشور عزیزمان که در این همایش تبلور پیدا کرد، اتحاد مذاهب را در ایران اسلامی را به رخ جهانیان خواهد کشاند.

وی ادامه داد: با توجه به دستورات الهی و الگوهایی که قرآن کریم معرفی کرده است؛ بانوان امت اسلامی ملزم به رعایت حجاب وعفاف هستند؛ همانطور که می دانید در ادیانی که حتی مسلمان نیستند، حجاب را برای حفظ بسیاری از آسیب هایی که می تواند متوجه یک بانو شود رعایت می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت سنندج تصریح کرد: ما مسلمانان باید رعایت بیشتری انجام دهیم، از اینرو مفتخر هستیم الگوهایی به مانند خانوم فاطمه زهرا(س) و خانوم حضرت معصومه(س) را داشته و داریم و به خود می بالیم در کشوری زندگی می کنیم که الگوهای بی بدیل و بی نظیری داریم و ما آن بزرگواران را قبول داریم.

وی عنوان کرد: با توجه به آنکه بانوان نقش تربیتی و موثری را در تقویت جامعه دارند، مطمئنا و در کشورمان با تنوع مذاهب می توانند نقش آفرینی موثری را ایفا کنند؛ ما به عنوان پنج مذهب مثل پنج انگشت می باشیم که هر کدام آسیب ببیند بدن دچار اختلال خواهد شد و اگر متحد باشند به مانند مشتی بر دهان دشمنان اسلام خواهند بود.

این استاد و مدیر حوزه علمیه اهل سنت استان کردستان، اذعان داشت: با توجه به مشترکاتی که میان مذاهب اسلامی است، دشمنان مایوس و ناامید شده اند؛ مطمئنا همچنان که انقلاب اسلامی یک الگو برای تمام کشورهای اسلامی شده است، اتحاد و یکپارچگی بانوان ایران اسلامی نیز می تواند الگویی برای بانوان جهان اسلام باشد.

وی در پایان تایید کرد: همانطور که بانوان شهیده الگویی برای تمام مسلمین هستند، بانوانی که از دستورات الهی و شرع اسلام تبعیت می کنند و مراقبت لازم را برای عدم افتادن در گردبادهای دشمنان دارند، هم الگو هستند.

ارسال نظر