وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تجزیه کشورهای اسلامی به وسیله ایجاد اختلاف مهم‌ترین پروژه دشمن است
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۰۹:۲۲ 645
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جمع رایزنان فرهنگی تأکید کرد؛

تجزیه کشورهای اسلامی به وسیله ایجاد اختلاف مهم‌ترین پروژه دشمن است

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل  مجمع در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، به تشریح نظریه امت واحده اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به این‌که برای انجام کار فرهنگی مناسب باید نقشه دشمن در تهاجم فرهنگی را با دقت مطالعه و بررسی کرد، اظهار داشت: فعالیت فرهنگی اگر بدون توجه به نقشه دشمن باشد اثرگذاری مناسبی نخواهد داشت.

دکتر شهریاری، تجزیه کشورهای اسلامی را مهم ترین نقشه دشمن برشمرد و تصریح کرد: دشمن امروز نیز دست از تقسیم کشورها برنداشته و آن را در عراق، یمن، لبنان و سوریه دنبال می‌کند.

وی ابزار دشمن برای دنبال کردن پروژه راهبردی کشور سازی را ایجاد اختلاف میان اقوام، مذاهب و گروه‌ها دانست و گفت: اگر می‌خواهیم این پروژه دشمن را خنثی کنیم، باید به دنبال تشکیل امت واحده اسلامی و یکپارچگی منطقه‌ای باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی را سه هدف دشمن برشمرد و گفت: اسلام هراسی در اروپا دنبال می‌شود تا پیام امام راحل تحت شعاع قرار گیرد و در همین راستا استکبار جهانی با کمک ۶ سازمان اطلاعاتی، داعش را به وجود آورد تا چهره ای خشن از اسلام ارائه دهد ولی خوشبختانه با مجاهدت مقاومت اسلامی ریشه این توطئه خشکانده شد.

وی ادامه داد: دشمن برای ایجاد شیعه هراسی نیز پروژه‌های همه جانبه ای همانند ایجاد شیعه انگلیسی و اتهام زنی به شیعه سازی کشورهای اسلامی توسط ایران روی آورده است. با ایجاد شیعه انگلیسی به دنبال توهین به مذاهب اسلامی به ویژه اهل سنت هستند تا این کشورها را در برابر ایران قرار دهند.

دکتر شهریاری تأکید کرد: باید با برقراری تعاملات فرهنگی عمیق و اخوت واقعی با اهل سنت اتهام شیعه سازی را رفع کنیم، وگرنه ممکن است اهرمی برای پیشبرد اهداف دشمن شویم.

وی افزود: سومین پروژه دشمن، ایران هراسی در کشورهای همجوار است. یکی از حربه‌های آمریکا اتهام ایرانی سازی کشورهای اسلامی است. متأسفانه برخی از افراد نیز با رفتارها ناصحیح در زمین دشمن بازی می‌کنند. برای مقابله با این توطئه رایزنان فرهنگی می‌توانند در حوزه فرهنگ از بومیان منطقه به ویژه اهل سنت استفاده کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود، فضای مجازی را فضای حاکمیتی دنیای کنونی دانست و بیان داشت: فضای مجازی امکانی را فراهم کرده که می‌توان بدون حضور فیزیکی پیام‌های فرهنگی را ارسال کرد.

وی ادامه داد: برخی خیال می‌کنند فضای مجازی یک ابزار است، در حالی که بحث فضای مجازی بحث حاکمیتی است. دشمن به وسیله همین فضا تمام اطلاعات افراد را دارد، از این رو باید به شدت مراقب رفتارمان باشیم.

این استاد حوزه در ادامه از پیگیری چند پروژه در بستر فضای مجازی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: معتقدیم تبادل اطلاعات بر بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی بازی در زمین دشمن است. به همین دلیل در تلاش برای ایجاد بستر ارتباطی امن هستیم و برای این منظور نرم افزار روبیکس را طراحی کرده‌ایم که می‌توان ۱۰ زبان زنده دنیا را بر روی آن نصب کرد.

وی عنوان کرد: دومین اقدام ما تجمیع دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین الملل است که در شبکه‌ «سعید» گردآوری می‌شود. رایزنان فرهنگی که از بزرگترین سرمایه‌های کشور هستند می‌توانند به وسیله این شبکه تجربیات، نظرات و دیدگاه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «آی محسن» را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد، گفت: شبکه «آی محسن» شبکه خدمات فرهنگی بر بستر فضای مجازی است. به وسیله «آی محسن» نیازهای بین المللی به خیرین بین المللی وصل می‌شود.

ارسال نظر