وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بیمه شدن امت اسلامی در همکاری کشورهای اسلامی است
۱۳۸۹/۱۱/۳۰ ۰۳:۳۰ 2394

بیمه شدن امت اسلامی در همکاری کشورهای اسلامی است

به گزارش تقریب(تنا) 
"منیر شفیق" اندیشمند فلسطینی در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نشست وحدت اسلامی تصریح کرد: در همه آیات قرٱن کسانی که در دین خود دچار تفرقه شده اند به خداوند و سنت پیامبر ارجا داده می شوند. وی با دعوت از همه مسلمانان به اهتمام ورزیدن به  وحدت،  همکاری میان کشورهای اسلامی را موجب بیمه شدن امت اسلامی در برابر خطرات آینده دانست. 
این اندیشمند فلسطینی با بیان این مطلب که دشمنان اسلام همواره تلاش می کنند که امت اسلامی را دچار تفرقه کرده و در همین راستا ۲۲ کشور اسلامی را به وجود آورده اند گفت: دشمنان به این هم اکتفا نکرده و خواستار به غارت بردن اموال مسلمین هستند. 
وی با اشاره به این که نظام اسلامی همواره مسلمانان را به وحدت دعوت می کند تصریح کرد: اخیرا شاهد این هستیم که بسیاری از کشورهای غربی و ایالات متحده در حال آماده سازی زمینه نفوذ صهیونیست ها در کشورهای اسلامی هستند. 
شفیق همچنین امت اسلامی را به کنار گذاشتن اختلاف ها و همکاری با یکدیگر برای پیشبرد اهداف اسلامی فراخواند. 
وی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه شهرک سازی ها و تلاش برای بنای هیکل سلیمان تاکید کرد: امروز مسئله فلسطین باید مورد توجه امت اسلامی قرار گیرند. 
این اندیشمند فلسطینی دوری از تفرقه و کنار گذاشتن اختلاف ها را از ضروری ترین نیازهای امت اسلامی برشمرد و تاکید کرد: امروزه باید به موضوع وحدت شیعه وسنی توجه بیشتری داشته باشیم و از مسائل تعصب برانگیز دوری کنیم. 
وی تلاش علنی شبکه های ماهواره ای و اینترنتی در راستای ایجاد تفرقه در امت اسلامی و تلاش مضاعف برخی هیئت های فتنه انگیز را از جمله مواردی خواند که موجب کمرنگ شدن نتیجه های حاصله از برنامه های وحدت بخش تقریب می شوند. 
شفیق با اشاره به بنیانگذاری اندیشه تقریب توسط امام خمینی (ره) گفت: خدا رحمت کند امام خمینی (ره) را که بنیان های اساسی تقریب را بنا نهاد و آمریکا را شیطان بزرگ و اسرائیل را غده سرطانی خواند. 
وی حوادث اخیر کشورهای اسلامی را تنقلاب ایران توصیف و تصریح کرد: ما بر امام خامنه ای درود می فرستیم که پیرو خط امام بوده و در برابر همه انحراف ها ایستادگی کرده و نگذاشتند لطمه ای بر انقلاب اسلامی ایران وارد شود. 
وی همچنین مقاومت فلسطین را مرهون فرمایشات امام خامنه ای دانستند که همگان را به وحدت تشویق کردند و با درود به ملت ایران ،ملت های عربی را به ادامه انقلاب های خود فرا خواندند.

ارسال نظر