وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بیست‌و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران برگزار می‌شود
۱۳۸۹/۱۱/۱۷ ۰۳:۳۰ 2139

بیست‌و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران برگزار می‌شود

بیست وچهارمین‌کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع "راهکارهای اندیشه‌ای و کاربردی تحقق تقریب مذاهب اسلامی" با حضور جمعی از متفکران و اندیشمندان اسلامی از۶۵ کشور جهان در تهران برگزار می‌شود.

دراین کنفرانس متفکران و اندیشمندانی از کشورهای آلمان، روسیه، اندونزی، عراق، لبنان، عربستان، تایلند، الجزایر، یونان، آمریکا، استرالیا، دانمارک، عمان، قطر، کویت، مصر و دیگر کشورها حضور دارند.

در بیست و‌چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی، مقالاتی با موضوعات "اشاعه منطق گفتگوی بین مسلمانان با معیارهای قرآنی، تحکیم مبانی و ارزش‌های تقریب در مطالعات و بررسی‌های مختلف، آگاه سازی نخبگان و توده‌های مردم در ایجاد فرهنگ تقریب و اشاعه روحیه الفت و برادری میان قشرهای امت" ارائه می‌شود.

همچنین، کنترل روند صدور فتوا و اختصاص آن به مجتهدین بزرگ، اهتمام به روند اجتهاد گروهی، تشویق تأسیس نهادها و مؤسسات تقریبی و وحدت طلب در همه ابعاد تبلیغی، اجتماعی و تربیتی در همه جا وکوشش‌های مشترک و پیگیر در جهت اتخاذ مواضع یگانه در برابر مسائل سرنوشت‌سازی چون: اجرای شریعت اسلامی، رویارویی با چالش‌های بزرگ و مقدم دانستن مصلحت ومنافع عمومی ‌بر مصلحت‌های خاص، از دیگر موضوعات مورد بحث اندیشمندان شرکت‌کننده در این کنفرانس بین‌المللی است.

ارسال نظر