وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بیانیه پایانی اولین کنفرانس از سلسله کنفرانس های مناره با محوریت رسانه و وحدت امت اسلامی
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۰۸:۳۱ 432

بیانیه پایانی اولین کنفرانس از سلسله کنفرانس های مناره با محوریت رسانه و وحدت امت اسلامی

اولین کنفرانس از سلسله کنفرانس های مناره با محوریت رسانه و وحدت امت اسلامی که به صورت حضوری و رسانه ای برگزار شد، با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«یریدون أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»

بیانیه فعالان رسانه ای و دانشجویان جهان اسلام در محکومیت توهین به مقدسات مسلمانان

توهین به مقدسات ادیان الهی از جمله اقدامات شرم آوری است که هیچ منطق و قانونی آن را حمایت نمی کند بلکه این اقدام تنها به جریحه دار شدن وجدان بیدار میلیاردها انسان آزاده در سرتاسر جهان منجر خواهد شد و بر حجم تفرقه و نفرت در جهان کنونی خواهد افزود.

جای تاسف که دولت¬های غربی قرن هاست که بی توجه به مقدسات و اعتقادات مسلمین، هر از گاهی با توهینی آشکار به آنها، بذر کینه و نفرت را در قلب آنها کشت می کنند و بر موج خشونت در جهان دامن می زنند. این در حالی است که مسلمانان بر اساس اعتقادات قلبی خود هرگز اجازه توهین به مقدسات سایر ادیان الهی را نمی دهند و همه ی کتب آسمانی و انبیای الهی را تکریم می کنند. 

 با این همه طی هفته های گذشته دو اقدام موهن و شرم آور، قلب مسلمانان و آزادی خواهان جهان را رنجاند؛ در نخستین اقدام نشریه شارلی ابدو که مشی ضدیت با مقدسات دینی ، اسلام و مسلمانان را سرلوحه کار خود قرار داده است -و پیش از این با توهین  به ساحت مبارک پیامبر مهربانی(ص)  قلب میلیون ها انسان آزاده را به درد آورده بود ، در اقدامی دیگر به بهانه آزادی بیان با اهانت به مقام شامخ مرجعیت و رهبر مستضعفان، آزادگان جهان و ارادتمندان انقلاب اسلامی را آزرده خاطر ساخت و خشم آنان را برانگیخت.

تنها به فاصله چند روز پس از این نیز، اقدام به سوزاندن قرآن کریم به عنوان رکن مهم وحدت اسلامی، در کشور سوئد گردید و عدم برخورد با عاملان آن از سوی مدعیان آزادی بیان، دشمنی و مخالفت مقامات غربی با آموزه های الهی را بیش از پیش به اثبات رساند. 

بر همین اساس، ما خبرنگاران، فعالان رسانه ای، مدیران رسانه های جهان اسلام و دانشجویان مسلمان، از آنجا که این گونه اقدامات غیراخلاقی و غیر انسانی،  از یک سو تمسخر و توهین به باورها و ارزش‌های انسان‌ها به شمار می آید و از سوی دیگر دور از عقل و انصاف و مخالف با اصول و موازین حقوق بین الملل است، آن را به شدت محکوم می ماییم و از دولت های اسلامی و حقوق دانان مسلمان و آزاده خواستاریم تا این اقدامات را تقبیح نموده و مورد پیگیری حقوقی قرار دهند.

ارسال نظر