وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بزرگترین کامیابی امت اسلام در وحدت اسلامی نهفته است
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۰۸:۴۹ 292
دبیر کل جبهه متحد علمای پاکستان:

بزرگترین کامیابی امت اسلام در وحدت اسلامی نهفته است

دبیرکل جبهه متحد علمای پاکستان، با بیان اینکه بزرگترین موفقیت و کامیابی امت اسلام در وحدت اسلامی نهفته است، گفت: از سرگیری روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان سعودی، موفقیت مهمی برای مسلمانان بوده و باعث می‌شود، توطئه‌های فرقه‌گرایی کاهش یابد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولانا «محمد امین انصاری» دبیر کل جبهه متحد علمای پاکستان، در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، اظهار داشت: در شرایطی که جهان اسلام و مسلمانان با مشکلات و چالش‌های متعددی مواجه هستند، برگزاری این کنفرانس باعث بیداری و وحدت ملت اسلامی خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر ارزش‌های مشترکی که در میان امت مسلمان وجود دارد را برجسته کنیم و گسترش دهیم، از طرح اختلافات جزئی خودداری کنیم و بر 95 تا 97 درصد مشترکات خود متمرکز شویم، توطئه‌های استکباری و استعماری که علیه جهان اسلام  وجود دارد، خنثی خواهد شد.

مولانا انصاری با اشاره به آیات وحدت در قرآن کریم و قدردانی از ابتکار امام راحل در نامگذاری هفته وحدت، گفت: بر مسلمانان کشمیر و فلسطین  و اقلیت‌های مسلمان در جاهای دیگر از جمله هند ستم‌هایی روا داشته می‌شود؛ برای جلوگیری از این  بی انصافی‌ها، وحدت و بیداری مسلمانان ضروری است.  

وی تصریح کرد:در شرایط حال حاضر که جهان کفر و کشورهای استعماری در پی ایجاد اختلاف در میان مسلمانان و از بین بردن وحدت بین آنها هستند، لازم است کشورهای اسلامی، ارتش مشترک، پول مشترک و مرکز تجارت مشترک درست کنند تا بتوانند به سمت پیشرفت حرکت کنند. 

دبیر کل جبهه متحد علمای پاکستان با بیان اینکه، بزرگترین موفقیت و کامیابی امت اسلام در وحدت اسلامی نهفته است، گفت: از سرگیری روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان سعودی، موفقیت مهمی برای مسلمانان بود و باعث می‌شود، توطئه‌های فرقه‌گرایی کاهش یابد .

وی گفت: ما باید به جای مطرح کردن مسائل اختلافی، تعلیمات نبی کریم (ص)،اهل بیت کرام و اصحاب رسول(ص) را که جنبه جهانی، صلح و امنیت دارد به جهانیان برسانیم تا در میان مردم شعور اسلامی بیدار و فضای امنیت و صلح به وجود بیاید.

دبیر کل جبهه متحد علمای پاکستان خاطرنشان کرد:کنفرانس وحدت که علما و دانشمندان و نخبگان از اقصی نقاط جهان اسلام در آن مشارکت می کنند، هم در پاکستان و هم در سایر کشورها تاثیرات خیلی خوبی دارد.کشورهای اسلامی همه با هم هفته وحدت را گرامی می‌دارند و این امر باعث خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان می‌شود.

مولانا انصاری اظهار داشت:در پاکستان، جبهه متحده علما که متشکل از علما و مشایخ اعتدال‌گرا و صلح طلب غیر سیاسی تمام احزاب دینی است، تلاش‌های فرقه‌گرایی اخیر را ناکام ساخت و ما برای برگزاری امنیت و صلح و اتحاد و رساندن پیام رسول اکرم (ص) و اهل بیت(ع) و اصحاب کرام تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: جای بسی تأسف است که اسرائیل اصول انسانی و حقوق بشری را نقض می‌کند، اما سازمان ملل هیچ اقدامی علیه آن انجام نمی‌دهد. امروز مسلمانان فلسطین با ظلم اسرائیل دست و پنجه نرم می‌کنند؛ نمی‌توانند آزادنه در بیت المقدس نماز بخوانند و جوانان و بزرگسالان و زن و کودک این کشور بی‌رحمانه کشته می‌شوند. در چنین شرایطی کشورهای عرب باید برای آزادی و آبادانی فلسطین گام‌های لازم را بردارند. 

ارسال نظر