وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
برگزاری جشن عید سعید قربان با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب در مرکز اسلامی مسکو
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۰۸:۴۵ 668

برگزاری جشن عید سعید قربان با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب در مرکز اسلامی مسکو

 

جشن پرشکوه عید سعید قربان با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در سالن اجتماعات مرکز اسلامی مسکو برپا شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب، عید سعید قربان یا عید اضحی یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان جهان است. این عید روز رهایی از هر چیزی غیر از خدا به شمار می‌رود و در سراسر جهان اسلام مراسم قربانی کردن از اعمال واجب برای حجاج در این روز است.

به مناسبت این عید فرخنده، جشن نورانی و پرشکوهی در سالن اجتماعات مرکز اسلامی مسکو برپا شد. مهمانان ویژه این مراسم که از ابتدا تا انتهای آن با اجرا و مشارکت دانش آموزان دختر شرکت کننده در هشتمین دوره اردوی فرهنگی آموزشی کوثر برگزار شد؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همچنین والدین دانش آموزان بودند. پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط دو تن از دانش آموزان، جشن عید سعید قربان و مراسم اختتامیه هشتمین دوره اردوی فرهنگی آموزشی کوثر (ویژه دانش آموزان دختر) آغاز شد. سپس مجریان این برنامه که از دانش آموزان اردوی کوثر بودند اسامی منتخبان هشتمین دوره ازین اردو را اعلام کردند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اکبری جدی، مدیر مرکز اسلامی مسکو در سخنانی عید سعید قربان را تبریک و به حجت الاسلام والمسلمین شهریاری و همه شرکت کنندگان در این جشن خیر مقدم گفت.

نماینده دفتر ولی فقیه در فدراسیون روسیه در صحبت‌های خود با تشکر از والدین دانش آموزان بابت شرکت در این جشن خاطرنشان ساخت: در واقع امروز خلاصه‌ای از محصول یک هفته از فعالیت‌های فرزندان و دانش آموزان عزیز را مشاهده می‌کنیم و شاهد حرکت رو به جلوی معنوی و علمی این آینده سازان هستیم.

وی در پایان صحبت‌های خود با تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری این اردو به ویژه بانوان و اساتیدی که برای مدیریت و سازماندهی این اردو زحمت کشیدند؛ افزود: آرزو می‌کنم انشاءالله خداوند متعال جمع ایمانی ما را صمیمی‌تر و روز به روز محبت و مهربانی ما را بیشتر فرماید.

سخنران بعدی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بود که وی در سخنان خود با تبریک این عید فرخنده به همه حضار افزود: این که نوجوانان ما در اردوهای اسلامی شرکت می‌کنند و این حضور موجب دانش افزایی و آشنایی هرچه بیشتر آن‌ها با قرآن و مفاهیم دینی، مذهبی و سنت اهل بیت(ع) می‌شود، بسیار باعث مسرت و خوشحالی است.

وی ادامه داد: تربیت نوجوانان و جوانان یکی از مسئولیت‌های اصلی خانواده‌های اسلامی در کشورهایی مشابه روسیه تلقی می‌شود که این مسئولیت، مسئولیتی سنگین می‌باشد که در ابتدا برعهده پدران و مادران و در درجه دوم برعهده‌ی موسسات و مراکز فرهنگی و اسلامی قرار دارد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان ساخت: این مسئولیت حاکی از آن است که ما نوجوانان و جوانانی داریم که آماده و پذیرای احکام، اخلاق و عقاید اسلامی هستند ولی برای این که آشنایی با این مبانی ایجاد گردد؛ همه ما باید تلاش کنیم و حس مسئولیت داشته باشیم و در قبال ائمه اطهار(ع)، این مسئولیت خودمان را انجام دهیم.

این مراسم معنوی با اجرای سرود دسته جمعی «سلام فرمانده» توسط دانش آموزان دختر شرکت کننده در هشتمین دوره اردوی فرهنگی آموزشی کوثر ادامه یافت و سپس برخی از اساتید به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در این دوره پرداختند و در پایان پخش کلیپ خلاصه‌ای از کلاس‌ها، مسابقات و فعالیت‌های صورت گرفته در هشتمین دوره اردوی فرهنگی آموزشی کوثر به سمع و نظر مهمانان رسید. با نزدیک شدن به لحظات ملکوتی اذان مغرب به افق مسکو، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام والمسلمین اکبری جدی پایان‌بخش این مراسم زیبا و معنوی بود.

ارسال نظر