وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
برنامه‌های اتحادیه جهانی زنان مسلمان در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی/ اعلام آمادگی بیش از 34 نفر از نخبگان زن جهان اسلام
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۰:۱۶ 756
کرمانی به تقریب خبر داد

برنامه‌های اتحادیه جهانی زنان مسلمان در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی/ اعلام آمادگی بیش از 34 نفر از نخبگان زن جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری تقریب، کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از جمله اقداماتی است که به صورت سالانه از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود و طی آن میهمانان کنفرانس که غالبا شخصیت های فرهیخته، وزرای کشورهای اسلامی، علما و اندیشمندان و متفکران شیعه و اهل سنت داخل و خارج کشور هستند به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص اهمیت وحدت امت اسلامی و راهکارهای دستیابی و تداوم این مهم می پردازند.

بررسی مهمترین مسائل جهان اسلام با محور وحدت مسلمانان از دیگر موضوعات مهم این اجلاس سالانه است که بعضا با انتقاداتی نظیر اختصاص هزینه سنگین برای برپایی این مراسم مواجه می‌شود؛ البته برخی از کارشناسان نیز بر این عقیده اند که در شرایط کنونی که عقاید دینی و اسلامی با هجمه های مختلفی مواجه است و رسانه های مختلف با تولید برنامه های متنوع سعی در ترویج اندیشه های تکفیری دارند و از هیچ کوششی برای القای تفکرات افراطی به نام دین اسلام فروگذار نیستند.

بنابراین ضرورت برگزاری این کنفرانس ها دو چندان می شود چرا که اجماع مسلمان با تفکرات مختلف در خصوص مبانی مشترک نمایش منسجمی از وحدت امت اسلام را به رخ معاندان می کشند و به همین ترتیب بخش اعظمی از این توطئه ها خنثی می شود.

در همین راستا کارشناسان مختلف به بررسی اهمیت و جایگاه برپایی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که از سابقه زیادی نیز برخوردار است پرداخته‌اند که در ادامه می‌آید: 


در همین زمینه "طوبی کرمانی" دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، درباره برنامه‌های این اتحادیه در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: تا امروز بیش از 34 نفر از نخبگان زن جهان اسلام برای شرکت در کنفرانس وحدت اعلام آمادگی کرده‌اند و دعوتنامه برای آنها ارسال شده است، همچنین تعداد زیادی مقاله از این بانوان به دست ما رسیده است.
 
وی افزود: اتحادیه جهانی زنان مسلمان، در کنفرانس وحدت امسال سه برنامه دارد؛ برنامه اول، کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان است که در آن، معرفی کاملی از اتحادیه صورت خواهد گرفت و همچنین گزارش عملکرد اتحادیه به صورت مکتوب و نمایش یک ویدئو کلیپ کوتاه اعلام خواهد شد تا مشخص شود که از سال گذشته تا امروز چه حرکت های جدیدی انجام داده ایم. در این کمیسیون از کسانی که با ما هم نگر و هم روح و هم اندیشه هستند، نیز می خواهیم در صورتی که تمایل دارند، عضویت جدید اتحادیه را بپذیرند.
 
کرمانی در خصوص برنامه دوم اتحادیه در کنفرانس وحدت امسال نیز گفت: برنامه دوم، تشکیل هیأت امنای اتحادیه است؛ ما موظفیم هر سه ماه یکبار هیأت امنا را تشکیل دهیم، لذا کنفرانس وحدت، فرصتی است که به همراه اعضای خارجی  این اتحادیه، هیأت امنا را تشکیل دهیم.
 
وی در خصوص وظیفه هیأت امنای اتحادیه زنان مسلمان توضیح داد: وظیفه هیأت امنای اتحادیه این است که برنامه هایی که از سوی دبیرکل اتحادیه اعلام می شود را اصلاح کند، بپذیرد و یا رد کند. اعضا هم موظفند که برنامه های یک ساله و 5 ساله آینده اتحادیه را به صورت مکتوب به دبیرکل اتحادیه اعلام کنند.
 
کرمانی در خصوص برگزاری مجمع عمومی اتحادیه زنان مسلمان نیز خاطرنشان کرد: امسال نوبت مجمع عمومی اتحادیه هم هست که با برنامه هیأت امنا در یک جلسه تشکیل می شود و اعضایی که تمایل به ماندن در اتحادیه ندارند یا اعضایی که مایلند به اتحادیه اضافه شوند، بررسی می شود و احکام اعضایی که در جلسه گذشته به تصویب هیأت امنا رسیده است، در این جلسه ابلاغ می شود.
 
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان، در خصوص برنامه سوم اتحادیه گفت: در برنامه سوم اتحادیه، خلاصه مقالاتی که از بانوان مسلمان به دست ما رسیده است، در کنفرانس ارائه و نقد می شود و همچنین یک بیانیه نیز صادر خواهیم کرد.
 
وی افزود: به بانوان جهان اسلام اعلام کرده‌ایم که در صورت تمایل به شرکت در 8 کمیسیون دیگر اعلام نظر کنند تا اسامی آنها برای سخنرانی و اظهار نظر در آن کمیسیون ها به دبیر علمی کنفرانس وحدت اعلام شود.

ارسال نظر