وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
برای وحدت آفرینی در جامعه، باید رسانه الهی حاکمیت پیدا کند
۱۴۰۲/۰۷/۰۷ ۱۱:۴۶ 147
دبیرکل بنیاد قرآن در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت:

برای وحدت آفرینی در جامعه، باید رسانه الهی حاکمیت پیدا کند

دبیرکل بنیاد قرآن تأکید کرد: «اگر بخواهیم آزادی مردم تحت الشعاع رسانه‌های شیطانی قرار نگیرد باید رسانه الهی حاکمیت پیدا کند تا وحدت آفرینی در جامعه اتفاق بیفتد».

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسین زاده، دبیرکل بنیاد قرآن در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به آیه «ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن» گفت: «قرآن، انسان را دعوت می‌کند و فرا می‌خواند، این یعنی رسانه قرآن در دعوت جهانی و این دعوت، همان رسانه است».

وی افزود: «خدا همه ما را به خوبی‌ها و زیبایی‌ها فرا می‌خواند و دعوت می‌کند، حال اگر حکمت و برهان، سخن نیکو و موعظه مؤثر نبود، باید مناظره کنید».

دبیرکل بنیان قرآن با بیان این که رسالت رسانه اخلاقی، این است که در میان مردم وحدت، اتحاد و اتفاق به وجود بیاورد، تأکید کرد: «اگر ما وحدت جهان اسلام را بخواهیم باید با رسانه قرآن سخن بگوییم و نه افتراق».

وی با اشاره به آفت‌ها و آسیب‌های رسانه غیراخلاقی، گفت: «همه رسانه‌ها مسئول هستند، «کلهم راع و کلهم مسئول عن رعیته» چون رسانه برای مردم و با مردم است، بنابراین رسانه ما علاوه بر اینکه خبررسانی دارد، باید خیررسانی نیز داشته باشد».

وی با اشاره به آیه «الشیطان یعدکم افقر و یمروکم به الخشم» تأکید کرد: «رسانه شیطانی به دنبال آن است که انسان را به فقر و فلاکت و بدبختی برساند و امر به زشتی‌ها کند و انسان را به  ناپسندی‌ها و ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها فرا بخواند».

دبیرکل بنیاد قرآن هشدار داد: «رسانه و فضای مجازی برای کاربران خود موجب تقویت حکمرانی در حوزه اخلاق اجتماعی یا فردی می‌شود، البته همین رسانه می‌تواند موجب تخریب نظام حکمرانی و تغییر رفتارهای زشت و ناپسند شود».

حجت الاسلام و المسلمین حسین‌زاده خاطرنشان کرد: «نظام حکمرانی قرآنی موظف است تا معیارهای اخلاقی و اجتماعی را رصد کند، وگرنه راه به ناکجا آباد خواهیم برد».

وی با تأکید بر اهمیت نظارت و کنترل فضای مجازی افزود: «اگر بخواهیم آزادی مردم تحت الشعاع رسانه‌های شیطانی قرار نگیرد باید رسانه الهی حاکمیت پیدا کند تا وحدت آفرینی در جامعه اتفاق بیفتد، وگرنه اضطرار و اضطراب پیش می‌آید».

حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده با بیان این که فضای مجازی نامناسب، خانواده‌ها در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد، گفت: «اگر ناهنجاری رسانه‌ای داشته باشیم، آداب اخلاقی و اجتماعی مردم را دچار بحران و سردرگمی و اضطراب می‌کند».

دبیرکل بنیاد قرآن با تأکید بر اهمیت تدوین یک منشور اخلاقی بسیار دقیق و قوی برای حکمرانی اخلاقی رسانه، گفت: «چنین منشوری می‌تواند سرمشقی برای رسانه‌های دنیا باشد تا دچار سقوط جامعه‌ها نشویم».

حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده افزود: باید بدانیم حکمرانی رسانه و رعایت موازین اخلاقی نه تنها محدودیت‌زا نیست بلکه محدودیت‌زدا است، بنابر این ما برای اینکه از آزادی‌های سیاسی و اجتماعی حمایت کنیم، باید رسانه را سالم سازی کنیم.

ارسال نظر