وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
برای مقابله با صهیونیستها نیاز به وحدت بین المللی داریم
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۰۸:۲۸ 109
ماموستا شیخی:

برای مقابله با صهیونیستها نیاز به وحدت بین المللی داریم

امام جمعه ثلاث باباجانی تأکید کرد: اگر کشورهای اسلامی اعم از عرب و عجم، دست به دست هم دهند و صهیونیستها را تحریم اقتصادی و دیپلماسی و سفارتی و ... کنند، اسرائیل به زانو در خواهد آمد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، "ماموستا احمد شیخی" امام جمعه ثلاث باباجانی در وبینار طوفان الاقصی12 با عنوان "فلسطین محور اتحاد جهان اسلام" که به همت معاونت ایران مجمع تقریب برگزار شد، اظهار داشت: مسأله قدس یک مسأله جدید سیاسی نیست، بلکه یک مسأله مهم قرآنی اسلامی است و 1400سال پیش خداوند متعال اهمیت و حقانیت قدس را برای مسلمانان در سوره اسراء  بیان کرده است.

وی اظهار داشت: قدس اولین قبله مسلمانان بوده و ربطی به سیاست امروز ندارد؛ قرآن در مورد صهیونیستهای جنایتکار و اسرائیل، 1400 سال پیش صحبت کرده است که حضرت موسی(ع) از دست بنی اسرائیل چه خون دلی خورده است.

ماموستا شیخی گفت:صهیونیستها امروز در سایه استکبار جهانی جسورتر شده و جنایتهای خود را بیشتر کرده‌اند؛ هفتاد و پنج سال است که علیه مسلمانان فلسطین دست به اسلحه هستند، حال آنکه جمعیت آنها زیر ده میلیون است. هر روز فراخوان می‌دهند که هر جا یهودی هست، وارد فلسطین بشوند و آنجا را اشغال کنند، برای کسانی شهرکسازی می کنند که اهل آنجا نیستند، بنابراین صهیونیستها اشغالگرند و به اشغالگری خود نیز ادامه می‌دهند.

وی گفت:مسئله فلسطین یک مسئله دینی، تاریخی اسلامی است که حقیقتا در طول این 75 سال مظلوم واقع شده است؛ امروز آمار شهدای فلسطین از 20 هزار نفر گذشته است؛ اما باز این جنایات ادامه دارد و خود استکبار جهانی از جمله آمریکا همیشه در فکر این هستند که کلیه قطعنامه های بین المللی در مورد فلسطین را وتو کند و این نشان می‌دهد که اسرائیل تنها نیست و به پشتوانه آمریکا و غرب این کارها را انجام می‌دهد.

ماموستا شیخی تصریح کرد: اسرائیل و صهیونیستها در مقابل پنجاه و اندی کشور اسلامی و حدود دو میلیارد مسلمان چیزی نیستند؛ امروز مسلمانان اگر چه با هم متحد نیستند، اما صهیونیستها از اختلاف بین آنها  سوء استفاده کرده و دست به اسلحه شده است.

وی اظهار داشت: پس اگر ما بخواهیم علیه صهیونیستها کاری انجام دهیم،  نیاز به وحدت بین المللی داریم و اگر کشورهای اسلامی اعم از عرب و عجم، دست به دست هم دهند و صهیونیستها را تحریم اقتصادی و دیپلماسی و سفارتی و ... کنند، اسرائیل به زانو در خواهد آمد.

امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: در این دو سه ماه ثابت شد، مردم غزه اگر امکانات اولیه را داشتبه باشند، می‌توانند مقاومت کنند؛ شهادت افتخار آنهاست و ترسی از مرگ ندارند.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیستها می‌خواهند دین ما را از ما بگیرند. اینها به گفته قرآن شدیدترین دشمنان مسلمانان هستند، پس دشمنی یهود از 1400سال پیش تا کنون ادامه داشته است و چیز جدیدی نیست و باید برای آن فکر اساسی شود.با صدور قطعنامه مسأله حل نمی‌شود، مسلمانان باید متحد شوند و این جرثومه فساد قرن را تنبیه کنند.

ارسال نظر