وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بازدید دبیرکل مجمع تقریب و هیات همراه از مرکز اسلامی در جاکارتا
۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ۱۰:۴۵ 394

بازدید دبیرکل مجمع تقریب و هیات همراه از مرکز اسلامی در جاکارتا

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری و هیأت همراه در سفر به اندونزی از مرکز اسلامی جاکارتا بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری در این بازدید طی سخنانی با اشاره به آیاتی از قرآن از جمله آیه 23 سوره اسراء، گفت:خداوند متعال، بعد از دعوت به توحید،انسان را به نیکی کردن به پدر و مادر دعوت می‌کند؛نیکی به پدر و مادر آن قدر حائز اهمیت است که در کنار دستور به شرک نورزیدن و انجام عبادت خدا قرار گرفته است. 

وی خطاب به جوانان حاضر در جلسه گفت: شما جوانان فرصت بیشتری در نیکی کردن به پدر و مادر دارید؛چرا که در کنار آنها زندگی می‌کنید و این فرصت در دسترس شما است.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) به جناب اباذر فرمودند: چند چیز را باید تا فرصت آنها از دست نرفته‌ است، مغتنم شمرد؛ یکی از این نکات این است که قبل از پیری باید بهره کافی را از جوانی ببرید. در جوانی فرصت‌هایی داریم که در پیری از دست می‌روند و دیگر نمی‌توانیم از آنها بهره‌مند بشویم.

وی به تجربه شخصی خود از حفط قرآن در جوان و قدرت یادگیری در آن سنین اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی به سن شما بودم ، حدوداً نزدیک به ۱۰ جزء از قرآن کریم را حفظ  کردم، به صورتی که در کمتر از دو دقیقه می‌توانستم یک آیه را حفظ کنم به خصوص آیات جزء۳۰ که کوتاه هستند، اما اکنون اگر ۱۰ برابر آن زمان را هم بگذارم، امکان حفظ آن مطالب را کمتر پیدا می‌کنم؛ پس هرچه می‌خواهید از قرآن بیاموزید در جوانی بیاموزید.

ارسال نظر