وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بازدید دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از مرکز آموزشی شیخ احمد کفتارو در سوریه
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۰:۰۹ 585

بازدید دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از مرکز آموزشی شیخ احمد کفتارو در سوریه

«شیخ حمید شهریاری» دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ضمن دیدار از مرکز آموزشی «شیخ احمد کفتارو» در سوریه با «شیخ محمد شریف صواف» مدیر این مرکز آموزشی دیدار و گفت و گو کرد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «حجة الاسلام و المسلمین حمید شهریاری» دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، در دیدار با «شیخ محمد شریف صواف» مدیر «شیخ احمد کفتارو» در سوریه از علمای این کشور به دلیل جهاد در راه خدا و خدمت به اسلام و مسلمانان در دوران فتنه سوریه قدردانی کرد.

وی همچنین ضمن تقدیر از ملت سوریه به دلیل ایستادگی در برابر پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی و استکبار جهانی اظهار داشت: آنها می‌خواهند که جهان اسلام ضعیف و مغلوب باشد به همین دلیل بر علمای مسلمان لازم است که در مسیر حق قرار گرفته و پروژه‌های استکبار جهانی را افشا کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان این که دشمن پروژه‌های مهمی دارد که در هر مرحله با مرحله گذشته تفاوت می‌کند، گفت: به همین دلیل ما باید به تحولات در کشورهای خود و امت اسلامی توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز پروژه دشمن در جمهوری اسلامی ایران ایجاد تفرقه میان پیروان مذاهب و اقوام موجود در این کشور است. این در حالی است که ما در طول سال‌ها و قرن‌های گذشته با اقوام مختلف از جمله کردها، ترک‌ها، بلوچ، عرب و ترکمن در ایران زندگی کرده‌ایم و همزیستی مسالمت‌آمیز داریم.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به این که امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی بر وحدت تاکیده داشته و وحدت را رمز پیروزی و موفقیت عنوان کردند، تصریح کرد: ما در طول تاریخ خود ثابت کرده‌ایم که نه تنها با اقوام مختلف زندگی مسالمت آمیز داریم بلکه پیروان مذاهب مختلف را نیز قبول کرده و با آنها زندگی می‌کنیم.

وی در این باره توضیح داد: شعیان در ایران اکثریت جمعیت را تشکیل می‌دهند و اهل سنت شافعی در کردستان و اهل سنت حنفی در سیستان و بلوچستان ساکن هستند.

دبیرکل مجمع تقریب با اشاره به حضور پیروان ادیان مسیحی، یهودی و زرتشتی در ایران تاکیدکرد: طبق فرمایش قرآن کریم امنیت مهم‌ترین موضوع در زندگی است آنجا که فرمود: وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْيَةً كَانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِنْ كُلِّ مَكَانٍ فَكَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا كَانُوا يَصْنَعُونَ (نحل 112).

وی با بیان این که علما و حکومت باید امنیت را برای ملت خود به ارمغان بیاورند، خاطرنشان کرد: مردم یک کشور باید احساس اطمینان و امنیت کنند اما دشمن امنیت ملت ایران را نمی‌خواهد بلکه می‌خواهد شاهد فقر ما باشد لذا ما را تحریم می‌کند و مانع تعاملات بین‌المللی میان ما و دیگر کشورها می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان این که داعش که یک پروژه آمریکایی به شمار می‌رود، به هر کشوری که وارد شده آن را ویران کرده است، اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر شاه، مردم غرب دیدند که چگونه اسلام می‌تواند بر فقر و ظلم فائق آید لذا بسیاری از آنها به اسلام روی آوردند به همین دلیل باید چهره اسلام مخدوش می‌شد، و داعش با همین هدف ایجاد شد تا به اروپائیانی که به اسلام روی آورده و مسلمانان را دوست داشتند، بگویند که اسلام این است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: زمانی که پروژه آمریکایی و صهیونیستی ایجاد تفرقه میان اقوام، پیروان مذاهب مختلف است، ما باید به مقابله با آن برخیزیم و این مقابله، همان وحدت اسلامی است.

وی در ادامه تاکیدکرد: بر علما لازم است جوانان و مردم را از پروژه آمریکایی آگاه کنند که شما در سوریه در این باره موفق بودید و به لطف خداوند مردم سوریه در مقابله با پروژه صهیونیستی پیروز شدند و اکنون ثبات صلح و امنیت نسبی در سوریه برقرار است.

دبیرکل مجمع تقریب از پروژه لیبرالی علیه جوانان 18 تا 30 ساله به عنوان پروژه دوم استکبار نام برد و توضیح داد: آنها می‌خواهند میان جوانان و احکام اسلامی فاصله انداخته و قلب جوانان را تسخیر کنند. 

وی افزود: اگر قلب جوانان از اعتقادات اسلامی خالی شود، تحت تاثیر تبلیغات و رسانه‌های غربی قرار می‌گیرند لذا ما باید در این مورد هم وارد شده و به مقابله با آن بپردازیم. زیرا این یک مشکل مشترک بوده و اختصاص به ایران با سوریه ندارد و حتی جهان غرب هم این مسئله دیده می‌شود.

ارسال نظر