وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ایستادگی و مقاومت، لازمه جهاد در راه خداست/خصیصه زنان فلسطینی و جبهه مقاومت داشتن صبر است
۱۴۰۲/۰۹/۲۵ ۱۳:۴۸ 179
فعال فرهنگی از خراسان:

ایستادگی و مقاومت، لازمه جهاد در راه خداست/خصیصه زنان فلسطینی و جبهه مقاومت داشتن صبر است

فعال فرهنگی از خراسان تأکید کرد: ما باید از مسئله فلسطین برای فرصت‌سازی جهت معرف الگوی زن مقاومت به عنوان یک نماد اصلی استفاده کنیم.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، "سیده فاطمه فاضلی" فعال فرهنگی از خراسان جنوبی در وبینار طوفان الاقصی8 با عنوان «نقش بانوان در مقاومت اسلامی و فلسطین » که به همت معاونت ایران مجمع تقریب برگزار شد، اظهار داشت:مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی تا کنون از هیچ جنایتی علیه مردم فلسطین و غزه فروگذار نکرده  و زنان و کودکان زیادی را به شهادت رسانده و متأسفانه امروز تاریخ چیزهایی را به خود می‌بیند که تا کنون ندیده است.

فاضلی افزود: این جنایتها باعث شده است که تمامی مردم جهان به مظلومیت مردم فلسطین پی ببرند، به طوری که مقام معظم رهبری می فرمایند، در این موقیعت، بی‌تفاوتی جایز نیست.

وی اظهار داشت: این اتفاقاتی که در فلسطین می‌افتد، از لحاظ روانشاختی بر زنان و کودکان در فلسطین تأثیر بدی گذاشته است؛ به طوری که همه مردم دنیا به این حوادث حساس شده‌اند و همه در کشور ما به این باور قطعی رسیده‌ایم که پیروزی از آن مردم فلسطین است.

فعال فرهنگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرده است؛ در این هشت سال زنان ما، مادران و خواهران شهدا و زنان آزاده، پشت میدان جنگ دوشادوش رزمندگان اسلام تلاش کردند و به پیروزی دست یافتند و شاید دلیل اینکه ما به مردم فلسطین بی‌تفاوت نیستیم و آنها را از خود می دانیم همین باشد که ما نیز روزهای تلخی را تجربه کرده‌ا‌یم. 

وی افزود: آنچه امروز در فلسطین می‌گذرد، دل هر انسانی را به درد می‌آورد و کسانی که  بیشتر مورد حمله قرار می‌گیرند و به شهادت می‌رسند، زنان و کودکان بی‌دفاع هستند.

فاضلی گفت: حضور زنان  و پایداری‌شان و نشان دادن این مقاومت به فرزندانشان و ادامه این تفکر مقاومتی به صورت سینه به سینه به کودکانشان باعث شده است تا رژیم صهیونیستی از داخل نابود شود.

وی اضافه کرد: ایستادگی و مقاومت، لازمه جهاد در راه خداست که هم اکنون این مقاومت را در غزه شاهد هستیم. امروز مردم فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی بیش از پیش قدر مقاومت و جهاد در راه خدا را دانسته‌اند و در حفظ و حراست از سرزمین اسلامی و قبله‌گاه اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نمی‎‌کنند.

فاضلی تأکید کرد: ما همیشه از زن به عنوان ستون خانواده و یک محور نام می‌بریم.زنان مقاوت در باور و نگاه تربیتی خود ادامه دهنده جریان مقاومت بوده و با حفظ و بالابردن روحیه مقاومت و تأکید بر جهاد، الهام بخش جنبشهای زیادی در سراسر دنیا بوده اند.

وی افزود: زنان در کشورهایی چون فلسطین، سوریه و ... صبر و مقاومت خود را در برابر انواع تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشورشان صورت گرفته است، نشان داده و نقش مهمی در دفاع از حقوق و عزت ملت خود داشته‌اند.

فعال فرهنگی خراسان جنوب اظهار داشت: بارها تصاویری از رسانه‌های جمعی پخش می‌شود که نشان می‌دهد، مادری که فرزندش به شهادت رسیده به جای گریه و زاری، شیرینی پخش می‌کند و اینگونه است که فرهنگ شهادت در یک خانواده فلسطینی نهادینه می‌شود.

وی اضافه کرد: زنان فلسطینی و جبهه مقاومت در حال حاضر سه راهبرد اصلی را در دستور کار خود دارند که اولین آن خانواده است، مادر نقش ستون خانواده را دارد و تربیت و رشد صحیح باعث می‌شود که هم خانواده  و هم جامعه سالم باشد و آنچه که یک خانواده فلسطینی را سرپا نگه داشته است، وجود چنین زنانی است که تلاش می‌کنند، روحیه مقاومت را تقویت کنند.

فاضلی گفت:زن فلسطینی مهمترین وظیفه خود را تولید نسل می داند؛ امروز پس از هفتاد سال که از اشغال فلسطین می گذرد، مادران فلسطینی تسلیم نشده اند و نسلهای بعدی یاد خواهد گرفت که هرگز تسلیم نشوند و برای آزاد کردن سرزمین آبا و اجدادی‌شان بی‌تفاوت نباشند.

وی ادامه داد: خصیصه بعدی زنان فلسطینی و جبهه مقاومت داشتن صبر است؛ که آن را از حضرت زینب(س) آموخته‌اند؛ آن حضرت با وجود از دست دادن عزیزان خود با بیان خطابه‌های آتشین در مجلس یزید و یزیدیان آنها را رسوا کرد.

فعال فرهنگی خراسان جنوبی تصریح کرد: مسئله دیگری که زنان فلسطینی به آن توجه می‌کنند، بحث تربیتی یعنی تربیت سربازان مقاومت است؛ به طوری که سربازان فلسطینی بدون هیچ ترس و واهمه‌ای در برابر دشمن می‌ایستند ودر خط مقدم حضور پیدا می‌کنند و جانشان را بر سرزمینشان فدا می‌کنند.

وی ادامه داد: نکته بعدی، حضورسیاسی زنان در جبهه حماس و مقاومت فلسطین است که باعث حضور محسوس آنها در عملیات استشهادی می شود.

فاضلی گفت: ما باید از مسئله فلسطین برای فرصت‌سازی جهت معرف الگوی زن مقاومت به عنوان یک نماد اصلی استفاده کنیم، نمادی که جامعه جهانی از زن معرفی می‌کند.

فعال فرهنگی خراسان جنوبی افزود: در قرآن آمده است که یهود و بنی‌اسرائیل را  تحت هیچ شرایطی به دوستی نگیرید؛ زیرا هرگز به شما وفادار نیستند، بنابراین برای اینکه روحیه امید و مقاومت برای رسیدن به پیروزی در بین خانواده‌های فلسطینی تقویت شود، باید همه با هم دست به دعا برداریم و برای فلسطین عزیز دعا کنیم.

وی در پایان گفت: از مجمع تقریب به خاطر برگزاری این وبینار که خود نماد حمایت از مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت و ایثار بانوان مقاومت است، تشکر می کنم و امیدوارم به زودی شاهد پیروزی مقاومت و قدس شریف باشیم.

کلمات کلیدی

ارسال نظر