وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اهل سنت برای پیشرفت و توسعه گلستان تلاش همه جانبه دارند
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۵:۲۸ 431
استاندار گلستان:

اهل سنت برای پیشرفت و توسعه گلستان تلاش همه جانبه دارند

استاندار گلستان، گفت: پیروان مذاهب اهل سنت منطقه برای پیشرفت و توسعه گلستان تلاش همه جانبه دارند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «علی محمد زنگانه» در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که به مناسبت برگزاری دومین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در استانی زندگی می‌کنیم که نگارستان ایران اسلامی و رنگین کمان اقوام است و اقوام با صمیمیت در کنار هم زندگی می‌ کنند.

به گفته وی؛ برای حفظ و نگهداشت این سرمایه بزرگ که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم است، اقدام کردیم و در همه عرصه‌ها با  تاکید رئیس جمهور نسبت به انسجام بین اقوام و علمای اهل سنت توجه خاصی قائل هستیم.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان گلستان با تأکید بر استفاده از نیروهای اهل سنت در مناصب مختلف اجرایی استان، تصریح کرد: در انتصابات به این موضوع به صورت ویژه توجه شده است و در سطح معاون استاندار یکی از برادران اهل سنت ترکمن استفاده کردیم.

به گفته وی؛ ‌در جایگاه مدیرکل ستادی و در دستگاه‌ها توجه ویژه به برداران اهل سنت داشتیم و در جایگاه فرمانداران شهرستان‌هایی که عمده جمعیت آن برادران اهل تسنن و یا سیستانی و بلوچ بوده سعی کردیم فرماندار را از بین این عزیزان انتخاب کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان بندرترکمن، مراوه تپه، آق‌ قلا و شهرستان گمیشان از برادران اهل سنت در مناصب فرماندار استفاده شده است.

وی ادامه داد: در کلاله از برادران بلوچ به عنوان فرماندار استفاده شده و در سایر مناصب اداره کل به این موضوع توجه ویژه شده است.

زنگانه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در مورد حفظ وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب مختلف اسلامی، ابراز کرد: این مسئله یک نوع توجه ویژه به اقدام عملی به وحدتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و این نگاه‌ها باعث شد که در اغتشاشات اخیر استان گلستان کمترین آسیب را داشته باشد.

استاندار گلستان تاکید کرد: همه تلاش ما این است که در اختلافات از سخنان گوهربار رهبر انقلاب استفاده کنیم، وقتی صحبت از وحدت می‌کنیم باید نظر رهبری انقلاب را مورد توجه قرار دهیم.

ارسال نظر