وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
انقلاب اسلامی ایران، تفکر مردم دنیا را تغییر داد/ تغییر معادله جهانی با ایجاد بلوک اسلامی
۱۴۰۳/۰۳/۲۰ ۱۵:۱۰ 90
رهبر شیعیان نیجریه در وبینار گفتمان وحدت در منظومه فکری امام خمینی (ره):

انقلاب اسلامی ایران، تفکر مردم دنیا را تغییر داد/ تغییر معادله جهانی با ایجاد بلوک اسلامی

شیخ زکزاکی، رهبرشیعیان نیجریه تاکید کرد که انقلاب اسلامی ایران توسط امام خمینی (ره)، تفکر مردم در سراسر جهان را تغییر داد و آنها را بیدار کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه در وبینار «گفتمان وحدت در منظومه فکری امام خمینی (ره)» که امروز (یکشنبه) از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تاکیدکرد که امام خمینی (ره) اقیانوسی است که انسان نمی‌داند از کجا شروع می‌شود و در کجا تمام می‌گردد و فقط از یک جنبه در مورد ایشان می‌توان صحبت کرد. 

وی در رابطه با تفکر امام خمینی (ره) در مورد فلسطین تاکیدکرد: «امام خمینی (ره) معتقد بود که اسرائیل ستمگر و فلسطین مظلوم است. پس از انقلاب اسلامی نیز سفارت اسرائیل در ایران به سفارت فلسطین تغییر کرد.»

وی ادامه داد که درگیری با اسرائیل توسط حزب‌الله لبنان همچنان ادامه دارد. این جنبش جنگ مستقیم با اسرائیل را آغاز کرد.

شیخ زکزاکی گفت: «عراق، سوریه و یمن نیز با تفکر امام خمینی (ره) با اسرائیل مبارزه کردند و دستاورد تمام این درگیری‌ها متعلق به ایشان است.»

رهبر شیعیان نیجریه خاطرنشان کرد: «اکنون معادله جهان به هم خورده و دو بلو‌ک شرقی و غربی می‌دانند که بلوک اسلامی نیز وجود دارد.»

وی تاکید کرد: «تفکر امام خمینی (ره) برای حمایت از مظلومان هنوز وجود دارد و هنوز زنده است. ما این را در دانشجویان آمریکایی می‌بینیم. امام خامنه‌ای نیز پیامی به دانشجویان غربی به خصوص آمریکایی ارسال کردند.»

شیخ زکزاکی گفت: «همه این حوادث تفکر امام خمینی (ره) را نشان می‌دهد. انقلاب اسلامی ایران تفکر مردم در سراسر جهان را تغییر داد، مثل آنچه در فیلیپین، هائیتی و نیکاراگوئه گذشت.»

وی در پایان تاکید کرد که مردم قیام می‌کنند ولی به راهنما نیاز دارند. آنچه در فلسطین می‌گذرد، به دلیل نگاه مردم به قرآن است. قرآن راهنمای عملی موثری در زندگی انسان‌ها است.

ارسال نظر