وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امروز مهمترین تهدید جامعه اسلامی، رقیب لیبرالیسم غربگرایانه است
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۰۸:۵۵ 421
حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری:

امروز مهمترین تهدید جامعه اسلامی، رقیب لیبرالیسم غربگرایانه است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: امروز مهمترین تهدید جامعه اسلامی، رقیب لیبرالیسم غربگرایانه است که اخلاق لیبرالی و سبک زندگی غیر اسلامی را ترویج می کند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب، در مراسم دیدار وزیر امور خارجه با میهمانان سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی،ضمن قدردانی از میزبانی دکتر امیرعبداللهیان از میهمانان کنفرانس اظهار داشت: سی و هفتمین کنفرانس وحدت در حالی آغاز شده است که شاهد یک نظم نوین جهانی هستیم. 

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که تفکر سکولار و بی دینی، حتی در برخی کشورهای اسلامی یکی از سبک‌های زندگی شده است.
 
دبیرکل مجمع تقریب گفت: از مختصات این جامعه سکولار، عدم تقید به شرعیات است. سبک خوراک آنها متفاوت است و تقیدی به طهارت و نجاست و بسیاری از شرعیات دیگر ندارند. 

وی افزود: گروه دیگری هستند که بر اساس شریعت اسلامی زندگی می کنند، آداب و سنن مذهبی را به جا می‌آورند و اجازه نمی‌دهند فرزندانشان با هرکسی رفت و آمد کنند تا نسلی مسلمان به وجود بیاورند‌. 

دکتر شهریاری گفت:این دو سبک زندگی، امروز در همه کشورهای اسلامی مشاهده می شود. ترویج سکولاریسم، تهدیدی برای جامعه بوده و وظیفه علما در این زمینه بسیار سنگین است‌؛ بنابراین ما امروز باید جهاد تبیین داشته باشیم تا عقاید اسلامی را ترویج کنیم. 

وی تاکید کرد: بزرگترین دشمن وحدت ما، سکولاریسم است که سعی می‌کند نسل جدیدی تربیت کند تا ارزش‌های غیر اسلامی را ترویج نماید. پس باید نسبت به تربیت نسل جدید نهایت تلاش خود را داشته باشیم. 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری با بیان اینکه مهمترین تهدید جامعه اسلامی، رقیب لیبرالیسم غربگرایانه است که اخلاق لیبرالی و سبک زندگی غیر اسلامی را ترویج می کند، گفت: باید جوانانی که دارای سبک زندگی اسلامی هستند را پیرامون خود جمع کنیم تا با حضور در فضای رسانه‌ای جدید، سبک زندگی اسلامی را تبیین کنند‌.

ارسال نظر