وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اخلاق نیکو، محور اصلی آیت الله تسخیری برای توفیق در زمینه تقریب بود/ تاکید بر همکاری نوین در نظم نوین جهانی
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۱:۴۹ 467
دکتر شهریاری:

اخلاق نیکو، محور اصلی آیت الله تسخیری برای توفیق در زمینه تقریب بود/ تاکید بر همکاری نوین در نظم نوین جهانی

دبیرکل مجمع تقریب تأکید کرد:باید با هم بنشینیم و همکاری نوینی را در نظم نوین جهانی به نام اتحادیه امتهای اسلامی شکل دهیم تا روز به روز توفیقات بیشتری به دست آوریم.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب، در  چهارمین نشست علمی طلایه داران صلح و وحدت اسلامی با موضوع زندگی، آراء و اندیشه های‌ مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد علی تسخیری که بامشارکت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پژوهشگاه علوم انسانی و سازمان تبلیغات اسلامی در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد، گفت:آیت تسخیری شخصیتی برجسته در زمینه تقریب بود؛ به مدت محدودی در مجمع تقریب در خدمت ایشان بودم، شاهد بودم که اخلاق نیکو، محور اصلی برای توفیق ایشان در زمینه تقریب بود. 

وی با تاکید بر قوت و قدرت علمی آیت الله تسخیری، گفت: ایشان عضو مجمع فقهی جده بود و فقه شیعی را با ادله های مستند به عنوان فقه مورد پذیریش برای این مجمع جا انداخت که این بسیار برای ما ارزشمند است. 

دبیرکل مجمع تقریب گفت:امروز نظم نوین جهانی؛دنیا را دچار تغییراتی کرده است؛  آیا در این شرایط جهان اسلام، یک الگوی آرمانی حکومتی دارد؟ سه الگوی تقریبا پایدار در جهان اسلام شکل گرفته که در رأس اولین الگو ترکیه است؛ دومین الگو سعودی و در رأس سومین الگو نظام ولایت فقیه است؛ که این سه، داعیه دار راهبری جهان اسلام هستند. 

وی ادامه داد: ترکیه دنبال حکومتی لائیک است و مثلا قانونی مثل حجاب نمی تواند در قانون آن تصویب شود، این دولت، محور خود را بر پایه اقتصاد داشته و موفقیتهایی را کسب کرده است و نیازهایی را برآورده کرده است‌ اما بالاخره متوجه شد با راهکارهای اقتصادی نمی تواند ادعای رهبری جهان اسلام را داشته باشد. 

دکتر شهریاری اظهار داشت: پادشاهی عربستان هم گرچه هزینه های زیادی کرد و آزادی هایی رو ایجاد کرد تا اتهام افراط گرایی را از دوش خود بردارد، اما در ارائه الگوی مناسب به جهان اسلام موفق نبود. 

وی در ادامه گفت:الگوی ولایت فقیه، الگوی مناسبی در سطح جهانی است و سربلند و سرفراز اهداف خود را به پیش می برد و توانسته به خوبی با استکبار و اسرائیل مقابله کند. 

دکتر شهریاری تأکید کرد: باید با هم بنشیینم و همکاری نوینی را در نظم نوین جهانی به نام اتحادیه امتهای اسلامی شکل دهیم تا روز به روز توفیقات بیشتری به دست آوریم.
 

ارسال نظر