وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اختلاف میان مسلمانان، مجد و عظمت جهان اسلام را از بین می‌برد
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۰:۰۰ 293
امام جمعه اهل سنت شیراز؛

اختلاف میان مسلمانان، مجد و عظمت جهان اسلام را از بین می‌برد

«عبدالواحد خواجوی» امام جمعه اهل سنت شیراز، اختلاف میان مسلمانان را به نفع دشمنان و موجب از بین رفتن مجد و عظمت جهان اسلام عنوان کرد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «عبدالواحد خواجوی» امام جمعه اهل سنت شیراز در سخنانی در سی‌وششمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، وحدت و یگانگی را یکی از مهم‌ترین آرزوهای مسلمانان توصیف کرد.

وی با بیان این که مسئله وحدت یکی از موضوعات بسیار مهمی است که از بدو ظهور اسلام با تکیه بر تعالیم الهام بخش پیامبر اسلام(ص) مطرح بوده است، اظهار داشت: آن حضرت سعی می‌کردند مسلمانان را از اختلاف و تفرقه بازداشته و وحدت اسلامی را در میان ما تقویت کنند.

امام جمعه اهل سنت شیراز در ادامه تصریح کرد: وحدت اسلامی یعنی همه مسلمانان شیعه و سنی برای سربلندی اسلام و نیل به سعادت دنیا و آخرت تلاش کنند.

وی با بیان این که قرآن کریم همه مسلمانان را به چنگ زدن به ریسمان الهی فراخوانده، خاطرنشان کرد: در قرآن از مسلمانان خواسته شده در اختلافات به خدا و رسول رجوع کنند.

وی در این باره توضیح داد: رجوع به خداوند، به معنای رجوع به قرآن کریم و عمل براساس حکم کتاب خداوند است.

«عبدالواحد خواجوی» در بخش دیگری از سخنان خود به آثار مخرب تفرقه میان مسلمانان اشاره و تصریح کرد: اختلاف میان مسلمانان به نفع دشمنان بوده و عظمت و مجد آنها را از بین می‌برد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) از 12 تا 17 ربیع را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند، گفت: منظور از وحدت این است که همه مذاهب اسلامی از نظر سیاسی، اجتماعی و دینی با یکدیگر متحد شده، بازوی یکدیگر باشند.

ارسال نظر