وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
احیای جایگاه زنان در اندیشه امام خمینی (ره)
۱۴۰۳/۰۳/۲۰ ۱۵:۰۸ 95
در وبینار "گفتمان وحدت در منظومه فکری امام خمینی" مطرح شد؛

احیای جایگاه زنان در اندیشه امام خمینی (ره)

رئیس مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع) معتقد است، امام خمینی (ره) به او آموخت که برای خود به عنوان یک زن در جامعه ارزش قائل باشد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، در وبینار بین‌المللی "گفتمان وحدت در منظومه فکری امام خمینی" که به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، "هویده جبق" رئیس مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه امام راحل درباره وحدت و نقش موثر بانوان در جامعه تاکید زیادی داشتند، گفت: در قرآن کریم در رابطه با زن سخنان بسیاری مطرح شده است، زن همسان و هم‌شأن مرد در امور عبادی، اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی و هنری برشمره شده است و (قرآن) زنان را همدوش مردان در عرصه‌های زندگی، معنوی، اقتصادی، وظایف اجتماعی علمی، حقوقی، فرهنگی و هنری و …. وارد ساخت.
 
وی با بیان اینکه مکتب حیات‌بخش اسلام با توجه به نظر واقع بینانه به انسان و وظایفش، موقعیت بانوان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است، ادامه داد:  خداوند با عنایت به ساختار خلقت زنان به تبیین حقوق آنها پرداخته و هیچ مکتب و گرایشی اینگونه حریم و حقوق زنان را  مورد حمایت قرار نداده و شأن و منزلت آنان رفیع نشان داده نشده است.
 
رئیس مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع)  تاکیدکرد: در قرآن به نقش تربیتی زن اشاره شده و نه تنها دعوت به تربیت فردی خود بلکه نقش تربیتی زن در جامعه مورد توجه قرار گرفته است.
 
هویده جبق با بیان اینکه نقش تربیتی زن بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: بانوان می‌توانند بر روی تربیت جامعه اثر بگذارند و با تربیت صحیح و درست جامعه را به سوی پیشرفت سوق دهند و اگر در تربیت کاستی صورت گیرد جامعه از مسیر سالم بودن خارج می‌شود.
 
وی تاکیدکرد: زن باید از تعالیم قرآن و دستورات الهی بهره‌برداری کرده  و آنان را به خانواده خود و جامعه منتقل کند در این صورت است که تعالیم گسترش پیدا می‌کند و جامعه سالم خواهد بود. در این مسیر بانوانی بودند که جانشان را از دست داند مانند بانوان پزشک، پرستار، خبرنگار، فعالین مدنی ، ...که در مسیر حق در غزه به شهادت رسیدند.
 
رئیس مجمع اروپایی بانوان پیرو اهل بیت(ع) یاد آور شد:  حضور زنان در غزه و به شهادت رسیدن آنها گویای این واقعیت است که اسلام برای زن محدودیت ایجاد نکرده است؛ زن نه تنها در درون خانواده بلکه می‌تواند بیرون از خانواده در اهداف تعالی خدمت کرده و تاثیرگذار باشد.

هویده جبق با بیان این حقیقت که تعالیم و قوانین دین اسلام به نفع زنان است، افزود: من شخصا به عنوان یک زن پزشک از شخصیت علمی امام‌خمینی (ره) یاد گرفتم در ابتدا باید برای شخصیت خود احترام قائل باشم تا در دام و فریب جامعه غربی گرفتار نشوم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: من از امام‌خمینی (ره) یاد گرفتم به عنوان پزشک به زیر دستان، نیازمندان و به کسانی که به آنان ظلم شده است، کمک کنم و مسیر امام راحل  را ادامه دهم؛ چراکه این دیدگاه به ما کمک خواهد کرد تا ما در هر جایگاهی که هستیم در مسیر خدمت کردن قدم برداریم .

ارسال نظر