وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اجلاس منطقه ای وحدت کردستان مشت محکمی در برابر تفرقه انگیزان بود
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۱:۱۲ 525
امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان بیجار در گفت‌وگو با تقریب:

اجلاس منطقه ای وحدت کردستان مشت محکمی در برابر تفرقه انگیزان بود

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «ماموستا جلال مرادی» امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، به خروجی اجلاس منطقه ای وحدت پرداخت و اظهار داشت: اجلاس منطقه ای وحدت کردستان با توجه به حضور علمای اهل سنت از مناطق مختلف کشور، اقلیم کردستان عراق زمینه و بستری اتحاد و همدلی را بیش از پیش فراهم کرد.
 
ماموستا مرادی استان کردستان را نماد تحقق  وحدت اسلامی و همزیستی اقوام  برشمرد و تصریح کرد: این اجلاس نه تنها موجب صمیمیت بیشتر مذاهب اسلامی شد، بلکه آنها را از عوامل تنش زا که روح برادری و محبت را سلب می کرد دور می کند.
 
امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان بیجار عنوان کرد: این نشست ها همیشه مفید بوده و به رغم وجود هجمه ها علیه نظام و انقلاب  از وقوع جنگ مذهبی جلو گیری کرده و اتحاد و یکپارچگی و جلوگیری از تفرقه نتیجه این گونه نشستها بوده است، لذا این اجلاس و مشابه آن همانند مشت گره کرده و محکمی در برابر یاوه‌گویان که همواره در پی تفرقه در بین مذاهب اسلامی هستند، بوده است.
 
ماموستا مرادی ضمن تشکر از بانیان برگزاری اجلاس منطقه وحدت در کردستان بخصوص مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: مطالب و مباحث بسیار مهمی در اجلاس مطرح و رد و بدل شد که امیدوارم همگی بهره کافی را برده باشند.
 
امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان بیجار در پایان با بیان اینکه ما اهل سنت و روحانیون همیشه منادی وحدت بوده ایم  تأکید کرد: امیدوارم مشابه این اجلاس به عنوان یک استراتژی و دیپلماسی وحدت همواره در منطقه صورت گیرد تا موجبات دوستی، اتحاد و همدلی بیشتر در بین مسلمانان و فرق اسلامی را فراهم کند.انشاءالله

ارسال نظر