وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اتحاد بین امت مسلمان از اوجب واجبات است/نزاع، شوکت مسلمانان را از بین می‌برد
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ۱۰:۵۱ 148
عالم برجسته افغانستان؛

اتحاد بین امت مسلمان از اوجب واجبات است/نزاع، شوکت مسلمانان را از بین می‌برد

عالم برجسته افغانستانی با بیان این که عزت، اقتدار و عظمت مسلمین در اتحاد آنهاست، مهمترین وظیفه مسلمانان در شرایط کنونی را اتحاد در برابر استکبار جهانی دانست.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین روح الله بدخشانی از علمای افغانستان در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تأکید بر این که امروز جهان اسلام پیش از پیش به وحدت نیاز دارد، اظهار داشت: چالش‌های موجود و مختلف در کشورهای اسلامی و تحولات فلسطین، عراق، لیبی و برخی دیگر از کشورهای اسلامی حقیقتاً دل هر مسلمانی را خون می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین بدخشانی خاطرشان کرد: دشمنی استکبار جهانی با اسلام و مسلمین تمامی ندارد و هر لحظه با توطئه جدید و نقشه‌های مدرن‌تر به میدان می‌آیند و درصدد تضعیف مسلمانان و برهم زدن صفوف آنها هستند.

 این عالم افغانستانی با بیان این که مسئله اتحاد بین امت مسلمان در این شرایط از اوجب واجبات است، تأکید کرد: عزت، اقتدار و عظمت مسلمین در اتحاد آنهاست و با نزاع و اختلاف، این شوکت و عظمت از بین می‌رود.

وی افزود: مسلمانان  باید توجه داشته باشند که نزاع و اختلاف‌های داخلی آنها را از درون پوک ساخته و از بیرون بی‌آبرو می‌کند .

 حجت الاسلام و المسلمین بدخشانی تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه مسلمین در شرایط کنونی و فعلی این است که با هم متحد شوند و در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی بایستند. علما و بزرگان نیز باید مسئله تقریب را با جدیت و به طور مستمر پیگیری کنند زیرا موضوع تقریب از جمله قضایای بسیار مهم و نیاز مبرم جهان اسلام است.

 وی هشدار داد: متاسفانه صدها شبکه‌ و کانال‌های مختلف شبانه‌روزی علیه مسلمانان سمپاشی می‌کنند و جوانان پاکدل و عزیز ما را نشانه گرفته اند؛ آنها کاری به شیعه و سنی ندارند. دشمنی آن‌ها با اسلام و همه مسلمان‌ها است. آنها بذر کینه و نفاق را در جوامع اسلامی می‌پاشند و همه را با هم به جان هم می‌اندازند.

حجت الاسلام و المسلمین بدخشانی  گفت: مسلمان‌ها و در راس آنها علمای اسلام وظیفه دارند که در برابر دشمنان و در برابر استکبار جهانی موضع واحد اتخاذ کنند.

وی تأکید کرد: چیزی که جهان اسلام از آن رنج می‌برد، مسئله تعامل احترام آمیز با یکدیگر است.

 این عالم افغانستانی با تأکید بر ضرورت احترام مسلمانان به مقدسات یکدیگر گفت:  الحمدلله فتوای بسیار مهم حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب در زمینه حرمت اهانت به مقدسات اهل سنت بسیار کارساز بود. 

وی با بیان این که همکاری‌های مشترک مهمترین چیزی است که مسلمانان را به ارزش‌های مشترک نزدیک می‌کند، خاطرنشان کرد: خداوند را سپاس که روحیه تقریب و اخوت اسلامی و برادری دینی و ایمانی در افغانستان بسیار خوب و بالااست؛ امیدوارم که خدای متعال روز به روز آن را بیشتر و بهتر کند.

ارسال نظر